Pastor Lorentzen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Det er helt klart interessant å lese en anmeldelse av et spill der anmelderen går mot strømmen, så fremt anmelderen faktisk har et poeng med kritikken sin. Problemet med Hattemakeren er at han går mot strømmen bare for å få oppmerksomhet, hans utelukkende fokus på negative sider ved spillene virker søkt og påtatt. Det virker rett og slett ikke som han har spilt spillene for å anmelde de, men for å slakte de. For å ta noen eksempler på godt skrevne slakter av populære spill: Gears of War Gran Turismo 4
Firvulag Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 morsomt at Mad-Hatter blir bannet i 4 måneder og når han kommer tilbake så starter han den beste tråden på cirka 4 måneder men fra spøk til alvor. Okami omtalen var faktisk ikke så aller værst, hater å måtte si det da har spilt Okami selv i rundt 10 timer nå å jeg synes det er helt fantastisk, så jeg er litt uenig med han. jeg ville ikke pirket på karakter designet foreksempel bare fordi de mangler ansikt. slike ting er bevist fra designerne sin side og har mange røtter i japansk animasjons kultur, om jeg ikke tar helt feil? men en omtale er bare så bra og relevant som forfatteren og Mad-Hatter må skrive mange gode omtaler før en av hans bedre skal bli tatt seriøst.
Rookie_NO Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Veldig bra skrevet den GT4 reviewen der. Han går også litt utenfor boksen med et sleivspark til den generelle spillindustrien. Hatter: Jeg tror du bare er ute etter en klem *hugs*, men les GT4 reviewet og hvis du klarer å få en brøkdel av den sarkasmen og ironien han bruker der så skal du være fornøyd. For sarkasme og ironi trenger du hvis du skal skrive negative omtaler.
frostbitten Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Vet du hva, empatiy? Det kan være gode grunner til at det forekommer skrivefeil i tekster, for eksempel dysleksi. Jeg aner ikke noe om hva som er årsaken til Bear^s mange skrivefeil, men det kan godt tenkes at det er en god årsak til det. Stort sett er jeg også ganske lite nådig mot skrivefeil, det finnes gode verktøy for å unngå det. Men akkurat når det gjelder postinger på forum slik som dette, blir det fort utrolig pes å måtte fyre innleggene inn i en stavekontroll før de postes, spesielt hvis det er snakk om korte innlegg i kampens hete. Poenget er at det er fullstendig irrelevant å bedømme Bear^s anmeldelser basert på skrivefeil i forumet. Hvis du finner skrivefeil i anmeldelsenes hans, er det en ting. Når det gjelder MHs språk så vil jeg ikke uttale meg, tror jeg har fornærmet karen nok i dag allerede. 7934816[/snapback] En vennlig bemerkning til deg fordi du sier du er lite nådig mot skrivefeil. Komma og punktum virker litt feilplassert i noen av setningene dine. On-topic: Dere slakter mad-hatter pga. hans ukonvensjonelle å anmelde spill på. Dere klager spesielt på grammatikk og rettskrivning. Rist meg hvis jeg tar feil, men jeg har ikke sett ett eneste vondt ord om dårlige norsk-kunnskaper i anmeldelser som utelukkende tar for seg positive sider med spill. Visst er det en del feil i trådstarters anmeldelser, men jeg kan ikke annet enn håpe at han fortsetter å skrive. Kan han kanskje bli flinkere til både rettskrivning, og det å se objektivt på spillets kvaliteter?
TST Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Mad-hatter utestenges permanent, og tråden stenges. Kommentar til denne beslutningen tas på PM.
Anbefalte innlegg