Gå til innhold

EMI går over til MP3?


Anbefalte innlegg

 

Problemet i dag synes jeg er at dagens ungdom tar til takke med dårlig mp3-lyd når det aldri har har vært mer naturtro lyd tilgjengelig.

Hvis folk spanderer noen ti-tusener på et stereoanlegg får de oppleve en mer dynamisk, og ikke minst mer naturtro lyd enn de får oppleve med en simpel mp3-spiller.

7928213[/snapback]

 

 

Der tror jeg du sier det selv; noen titusener er det ikke alle som er interessert å betale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 :p

7927146[/snapback]

Selvsagt! CD-plater har jo vært på markedet i 25 år, så det er tullerusk om vi plutselig i år 2007 skal måtte kjøpe musikk i vesentlig dårligere kvalitet enn hva man får med CD.

 

De burde gjøre som en viss russisk webside som tilbyr nedlasting i ulike format, både lossy og lossless. Folk har jo forskjellige behov; skal man bare spille på en mobiltelefon kan det holde med lossy codec og lav bitrate, mens andre ønsker lossless filer :thumbup:

7927574[/snapback]

Så enig, så enig :)

Lenke til kommentar
Slik situasjonen er i dag får folk bare bedre og bedre råd til å kjøpe ting du strengt talt overlever uten, slikt som bra stereo og 40"+ TV.

At de samme folkene som kjøper anlegg til 10 000++ da kjøper mp3 på 128 kbit er bare nitrist :(

 

Ja til flac! Minimum 256kbit mp3.

7928665[/snapback]

 

Det mener jeg også, helt klart. Et fildelingnettsted(bootleg) som jeg vet tilbyr musikk, tillater bare opplasting av flac-filer og andre lossless-formater.

 

At folk ikke spanderer noen ti-tusener på godlyd viser jo bare at de prioriterer andre ting. Selv synes jeg det er en god investering i forhold til f.eks å kjøpe en bil til 350 000. Hvis de ofrer 50 000 kroner av de pengene de investerer i bil, får de mye god lyd for pengene, og et flott bilde.

 

For meg er livsglede å sitte seg ned og slappe av med god lyd og godt bilde(og noen i armkroken), ikke det å høre på mp3-filer eller å sitte i kø i en dyr bil. ;)

Det er mye strengt talt mye en overlever uten, og de fleste av oss har et vidt forskjellig syn på hva vi vil leve uten.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke lenge før artistene selv fint kan lansere sin egen musikk via nettjenester uten at disse rådyre plateselskapene skal snylte seg til sitt. Da får forbrukerne billigere lovlig musikk, og artistene får mer igjen for jobben.

7926820[/snapback]

 

Hvem som helst kan jo legge ut sin egen musikk på sine egne nettsider, og kan velge å ta betalt for den eller gi den bort gratis. Er jo ikke slik at det er monopol på å drive et plateselskap så dette er mulig allerede i dag (selvsagt må en artist som har kontrakt med et plateselskap følge den og ikke gå utenom dem). Grunnen til artister ikke gjør det, er jo det at plateselskapene faktisk leverer et produkt som artistene er interesert i å kjøpe. Plateselskapene får deler av inntektene av artistenes platesalg, mot den jobben plateselskapet gjør for artisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...