Gå til innhold

Fraktpris på minnebrikker fra Amentio


Anbefalte innlegg

Hva bør det koste i frakt på et par minnebrikker til digitalkamera? De veier hvertfall ikke mange gram. Viser bare til klagebrev som jeg sendte Amentio:

 

(Please keep the subject when replying to this mail)

>

> Når det sto at frakten var antatt kr.125.- regnet jeg med at det ville

> bli betydligere lavere. Helt ufattelig at dere kan ta kr.125.- for to

> xD-minnebrikker, enda jeg forespurte om det kunne sendes som brev. Det

> hadde da kostet max tre frimerker a kr. 6.50 = kr.19.50. Dessuten hadde

> det gått raskere.

>

> Med vennlig hilsen

>

> "Morpheuz"

 

Hei

 

Priser på frakt kan vi ikke gjøre noe med da det ikke er vi som

pakker og sender ut varene. Vi må forholde oss til våre leverandører

og bestemmelser de har. Selvsagt kan sånt sendes som brevpost men da

har vi ingen mulighet til å spore opp dette hvis varen skulle komme

på avveie.

 

 

Mvh

Erik Prestmo

Amentio AS

 

Neivel. Hvem er det som pakker for dere da? Merkelig at Amentio ikke kan bestemme frakt i sin egen virksomhet. Uansett er det Amentio som er MIN leverandør i dette tilfellle..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neivel. Hvem er det som pakker for dere da? Merkelig at Amentio ikke kan bestemme frakt i sin egen virksomhet. Uansett er det Amentio som er MIN leverandør i dette tilfellle..

7926436[/snapback]

Amentio bare videreformidler bestillingen til en av sine underleverandører, og så sendes tingen direkte derfra til deg. De har ingen mulighet til å sende som brev e.l.

 

Når du får presentert antatt frakt på 125,- så mener jeg at Amentio har sitt på det tørre i denne saken.

Lenke til kommentar
Neivel. Hvem er det som pakker for dere da? Merkelig at Amentio ikke kan bestemme frakt i sin egen virksomhet. Uansett er det Amentio som er MIN leverandør i dette tilfellle..

7926436[/snapback]

Amentio bare videreformidler bestillingen til en av sine underleverandører, og så sendes tingen direkte derfra til deg. De har ingen mulighet til å sende som brev e.l.

 

Når du får presentert antatt frakt på 125,- så mener jeg at Amentio har sitt på det tørre i denne saken.

7926879[/snapback]

 

Vel, nå er vel ikke dette noen sak. Jeg syntes like fordømt at kr.125.- er for mye i frakt for noe som veier under 100 gram og kan puttes i en liten konvolutt.

 

Dessuten betyr antatt "gå ut i fra", "formode" osv. og ikke spesifikt.

Lenke til kommentar

Det betyr at de regner med at det blir ca. dette. Hvor mye endte du opp med å betale? 20 kroner er ikke ca. 125 kroner.

Hva gjør Amentio hvis pakken forsvinner i posten? De har bare ditt ord på at de er borte. Du kan si at du ikke fikk dem, men i virkeligheten tar du dem og selger dem for så å få nye gratis fra Amentio. Rekommandert brev koster nesten like mye som servicepakke.

Lenke til kommentar

Så finn deg en annen plass å handle hvis du ikke over hodet klarer logistikken til Amentio?

 

Amentio har svært mange leverandører. En kompis av meg bestilte 8 forskjellige ting. De kom som 4 forskjellige pakker fra 4 forskjellige leverandører. Fraktprisen var dog den samme som en normal pakke.

 

Cry me a river, build me a bridge... Amentio informerer bra nok.

Lenke til kommentar
Vel, nå er vel ikke dette noen sak. Jeg syntes like fordømt at kr.125.- er for mye i frakt for noe som veier under 100 gram og kan puttes i en liten konvolutt.

7927534[/snapback]

 

Jeg har akkurat hatt en sak med posten angående en forhåndsbetalt film fra play.com som jeg fikk en hentelapp på, men som forsvant. Posten påberopte seg ikke erstatningsansvar på uregistrerte forsendelser, det vil si at de ikke erstatter det som måtte forsvinne. At noe kan sendes som uregistrert post i en konvolutt betyr ikke at det er den beste måten - billig blir fort kostbart :)

Endret av SunMaster
Lenke til kommentar

Hvis de skal sende varen som brev, så må de i så fall gjøre det uten noen form for garanti for at du faktisk vil få det brevet. De kan ikke garantere om brevet kommer frem, ei heller er det noe garanti om brikkene skulle ha blitt "knust" på en eller annen måte under transport. Da måtte det i så fall blitt på kundens eget ansvar... Hvis det er snakk om oppkrav, så er det vel vanskelig å komme under det beløpet ifrakt.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat hatt en sak med posten angående en forhåndsbetalt film fra play.com som jeg fikk en hentelapp på, men som forsvant. Posten påberopte seg ikke erstatningsansvar på uregistrerte forsendelser, det vil si at de ikke erstatter det som måtte forsvinne. At noe kan sendes som uregistrert post i en konvolutt betyr ikke at det er den beste måten - billig blir fort kostbart :)

7955689[/snapback]

 

Det er bare å ringe play og si at du ikke har fått pakken, de sender ny fil uten spørsmål. Snakker av erfaring da jeg bestiller rundt filmer i året derfra og noen blir borte i posten (5 finger discount som gjelder for postansatte?)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...