Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

24 porter Gbit switch til lan


Anbefalte innlegg

Skal ha lan i vinterferien og trenger til det en ny switch. Har fra før en 24 porter

10/100 MB som begynner og bli gammel og fungerer derfor svært ustabilt. Så tenkte at jeg skulle kjøpe meg en Gbit switch. En 24 porter switch er vel egentlig ikke helt nødvendig siden vi ikke blir mer enn maks 15 personer, men når jeg først skal kjøpe meg switch, kan jeg like godt bruke litt ekstra og kjøpe en 24 porter.

 

Er det noen som har noen anbefallinger til en grei 24 porter Gbit switch? Ser den billigste i prisguiden ligger til rundt 2k. Noen som vet om den er bra eller ikke? I så fall hvor mye penger må man legge i en god switch? Denne skal du kun bli brukt til lan spilling og fildeling. Støy er ikke noe problem :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er til "privat" bruk.. og de som skal på lanet skal ikke betale så mye.. Om vi trenger gbit eller ikke.. tja, raskere jo bedre ;) Kan like godt bruke 2-3k, så har jeg en bra switch :)

7928478[/snapback]

Den HP Procurve switchen jeg nevnte tidligere, ligger på ca 3000 kr. Og den ble kjøpt inn til en bedrift med ca 20 ansatte. Tilbakemeldinger jeg har fått, tyder på at den gjør jobben.

Lenke til kommentar
Vi har akkurat gått til innkjøp av nytt core på jobben, HP ProCurve zl5300 med 92gbit porter og x antall sfp etc.

Hadde fra før 3com, men disse er litt utdatert.. har satt opp et par 1800-G8 og de fungerer bra, så vil tro en 1800-24GB er et godt valg :) lurer på å kjøpe meg en selv.

7929941[/snapback]

Kjøpte selv en HP Procurve 1800-8G til å ha på hybelen. Fungerer alldeles utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...