mrruy Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Naboen rygga på døra på A4'en min for et par uker sia. Har fått taksta skaden til 11200kr, og fått skadenr av mitt forsikringsselskap. Alt er klart til rep. Er det mulighet for meg å få ut de 11200 kr eller et lignende beløp for å gjøre reperasjonene selv? Vil gjerne gjøre det da en brukt dør koster 1500 spenn, og lakkering 2000kr. Sitter da igjen med 7700kr på hånd. Det betales jo fra forsikringsselskapet til min nabo, som har skyld. Til mitt. Kan bare henvise til takst som er gitt hos merkeverksted. Noen vise menn her ute?
SvennAndre Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Skulle prøve å få til det selv på min moped, men det gikk ikke på moped. Men det går til bil, så ring opp de du har hatt kontakt med å si du vil ha kontantoppgjør. Skal ikke være noe problem.
buskmann Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 I arbeidspenger utbetales kun 50% står det i min forsikringsavtale fra If. Hvis man gjør jobben selv altså.
mrruy Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Skrevet 12. februar 2007 I arbeidspenger utbetales kun 50% står det i min forsikringsavtale fra If. Hvis man gjør jobben selv altså. 7924195[/snapback] Ok. Vil det si 50% av hele summen, eller 50% av timene til mekaniker? Jeg har forresten Enter forsikring. Skal ringe å høre med de imorgen.
Wheeljack Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Så sant du er skyldfri og forsikringsavtalen ikke sier noe annet kan du velge å få ut det takserte beløpet i kroner. Har skjedd meg opptil flere ganger ved påkjørsler. I arbeidspenger utbetales kun 50% står det i min forsikringsavtale fra If. Hvis man gjør jobben selv altså. Det syntes jeg hørtes ut som en forferdelig avtale! Det vil si at dersom du jobber i bilbransjen og velger å bruke kveldene dine på å sette den i stand igjen blir du straffa for det. Håper for din egen del at det er andre fordeler i forsikringsavtalen din som kompenserer for en sånn ulempe.
Dovrebanen Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Er vel ikke noen stor ulempe det. Hvis et verksted tar 800 kr/timen så får buskmann 400 kr/timen for å reperarere sin egen bil. Hvis han jobber like fort da ... Endret 12. februar 2007 av Dovrebanen
Wheeljack Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Er vel ikke noen stor ulempe det. Hvis et verksted tar 800 kr/timen så får buskmann 400 kr/timen for å reperarere sin egen bil. Hvis han jobber like fort da ... 7924692[/snapback] Slik jeg forsto det: Sett at du har en skade på bilen, taksert til 20.000. I dette ligger alt av deler, arbeid, lakkering etc etc. Dette blir dekt dersom du velger å få det gjort. Men tar du pengene og gjør det selv får du plutselig kun 10.000. Eller deler dekt, men kun 50% av summen som er tiltenkt arbeidstimer. Hvis jeg misforsto så beklager jeg virkelig, men det var som forklart ovenfor jeg trodde buskmann mente og isåfall syntes jeg det er en fryktelig dårlig deal.
mrruy Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Skrevet 12. februar 2007 Jaja, jeg var hvertfall i kontakt med forsikrings selskapet idag, får utbetalt 11200kr på konto, gjenstår bare for de å godkjenne taksten til skaden. Så går vel fint det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå