Gå til innhold

hjelp til nye høytallere!


Anbefalte innlegg

Har selv kombinasjonen F-6 og VSX-515 og 515 holder fint kontroll på den. Ja,som jeg har sagt et annet sted her så er ikke Pioneer de som er mest ærlige om strømforsyningen men i tilfelle med F-6 tviler jeg ikke et sekund på at den gjør jobben.

 

Og til det med 915, så er det bare å lete på bruktmarkeder og finne en godt brukt, så sparer man en god del og får like mye glede ut av den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

whey, jeg kjører 2 stykk dynavoice F6 og bruker denne forsterkeren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318615

og det holder lenge for mitt bruk. Jeg måtte bare ha noe slik at jeg fikk lyd i høytalerne. Jeg klarer ikke å sprenge f6'ene med denne, ja jeg har prøvd. Men det er ikke vits å ha så mye lyd heller. rommet jeg sitter i er på ca 20 kvm, og dette anlegget fyller hele rommet med nok lyd, pluss littt i naboleiligheten :p

 

jeg skjønner ikke hvordan dette kan ødelegge høytalerne. Hvis du ser på hvordan er høyttaler er bygd opp så er det bare for mye effekt som kan ødelegge dem. ikke for lite.

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvordan dette kan ødelegge høytalerne. Hvis du ser på hvordan er høyttaler er bygd opp så er det bare for mye effekt som kan ødelegge dem. ikke for lite.

7930190[/snapback]

Jo fordi da pushes strømforsyningen for mye.

 

Diskantelementet sprenges derimot vanligvis ved at man har spilt for høyt med for ”liten” forsterker. Man har med andre ord spilt høyere en hva forsterkeren klarer uten at den forvrenger musikksignalet. Forsterkeren vil først nå klippegrensen i bassområdet siden mesteparten av energien i musikken vanligvis ligger her. Når en forsterker passerer klippegrensen, d.v.s  maksimal uteffekt før den begynner å forvrenge, vil musikken gradvis begynne å bli hard og lys. Skrur man volumet ytterligere opp vil musikkgjenngivelsen bli mer og mer skurrete og grøtete p.g.a. forvrengning. Spiller man godt over klippegrensen vil diskant og eventuelt mellomtoneelementer bli tilført svært mye ekstra effekt i form av høyfrekvent forvrengning som følge av klipping i bassområdet og de vil ta skade etter kort tid.

 

Hele artikelen finnes her

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville ha spart opp litt mer penger først jeg:P

Mitt anlegg

7930219[/snapback]

 

Er ikke alle som er ute etter ren dunking som er kjennetegnet til CV da;) Men var nice forsterker, det skal du absolutt ha:P

 

Og til Gnomiz, har lest dette flere ganger på AVforum og diverse andre steder så er oppmerksom på det. Men høyttalere som F-6 vil vel mest sannsynlig ikke ta skade av å være i bruk med VSX-416? Eller mener du den er så ekstremt svakt at det vil gi utslag?

Lenke til kommentar

Jo,forsåvidt. Men er jo ikke alle som mener at de trenger denne ekstra sparingen, da de ikke kommer til å presse anlegget mer enn hva man absolutt kan forvente at til og med en gammel Awai skal klare uten å ødelegge noe. Med andre ord, ikke alle som trenger den kraften for full kontroll, da utstyret de allerede har sett seg ut gjør jobben de er tiltenkt.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Vel.så lenge du holder det på et moderat nivå mener jeg at du ikke skal få noen problemer i det hele tatt ;) Men jeg ser du er ung som meg. og sikkert kommer til å ønske å virkelig kjøre på med ukas favorittlåt eller kanskje et party en gang?

 

Du får vurdere selv hvordan du mener ditt bruk kommer til å være :thumbup:

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

litt mer info etter jeg har fått tengt litt.

 

- jeg kommer til og sitte på et 9 kvadratmeters "stort" rom. så da lurte jeg på om jeg trenger soround?

 

- kommer bare til og bruke det til musikk.

 

- helst bruke minst mulig penger.

 

så hva med dette her .

 

forsterker

 

høyttalerene er jeg usikker på er det noen som kan anbelfae noen av de her ?

 

høyttalerer 1

 

høyttaler 2

Lenke til kommentar

Jeg har den forsterkeren og f6 høytalerne, og lyden her helt fin. den er billig men fungerer. den har da ikke noe display eller noe sånt. så alt av info er noen leds i forskjellig farge. Den lager såpass mye lyd at jeg ikke trenger å makse den før jeg syntes det blir ubehagelig mye lyd. Det at rommet ditt er på 9 kvm, så trur jeg det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Jeg har den forsterkeren og f6 høytalerne, og lyden her helt fin. den er billig men fungerer. den har da ikke noe display eller noe sånt. så alt av info er noen leds i forskjellig farge. Den lager såpass mye lyd at jeg ikke trenger å makse den før jeg syntes det blir ubehagelig mye lyd. Det at rommet ditt er på 9 kvm, så trur jeg det holder i massevis.

7935244[/snapback]

 

 

ok kan du lage en handle liste til meg på komplett der du legger i ALT jeg trenger får og få god lyd med den forsterkeren og de høyttalerene .

altså mente at jeg trenger hjelp til kabler og sånt. trenger jeg sub?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...