Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke konfigurert access-punktet


Anbefalte innlegg

Hei, bruker WLAN her hjemme, og har et access-punkt som er koblet opp mot switch som igjen er koblet til ruteren som gir oss bredbånd. Kanskje litt tullete beskrevet, men forhåpentligvis så skjønner dere.

 

Problemet er at jeg ikke klarer å koble meg til access-punktet via standard-IPen som skal være "default" satt til 192.168.1.254. Jeg får dermed heller ikke på WEP-kryptering, noe jeg ønsker.

 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan koble meg til her?

Har prøvd "cmd > ipconfig/all" men ingen av adressene jeg får opp her kan jeg koble meg til.

 

Har prøvd med både Opera og IE uten hell.

 

:nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deler routeren din ut ip adresser i samme subnet som accesspunktet står i? Altså har du en adresse som begynner på 192.168.1.x på maskinen din? Om du ikke har dette må du sette opp fast ip adresse på maskinen din, f.eks 192.168.1.2. Da får du tilgang til accesspunktet. Om du vil kan du da endre adressen på accesspunktet sånn at det står i samme subnet som routeren og maskinen din gjør.

Lenke til kommentar
Hva betyr i "rangen til AP ditt"? Har ikke så god peiling på dette her.

7920090[/snapback]

 

Det betyr at den må stå i samme subnet som ap`en. Enkelt forklart er det at de 3 første tallene i ip adressen, f.eks 192.168.1.x må være like og subnet masken må også være lik. Maskinen din klarer bare å kommunisere med enheter på samme subnet (Om det ikke er noen router som router mellom subnettene da..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...