Gå til innhold

Valg av rimelig platespiller


Anbefalte innlegg

Er denne platespilleren noe bra? Fikk så lyst på en platespiller nå før jul, men vil ikke blakke meg helt på noe fancy.

Noen som kan gi meg gode tips?

 

Har også lyst på en miksepult med et par platespillere en gang i tiden og har sjekket litt rundt på nettet, men de jeg fant kostet 40000 kroner og oppover, lite aktuelt m.a.o. Finnes det rimelige nybegynnersett? Vet ikke helt hva man trenger av utstyr for å drive som DJ på (ekstremt) nybegynnernivå (bortsett fra anlegg da), så jeg satser på deres ekspertise :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei den er ikke noe hvis du skal "spinne" plater.

Hvis du bare skal høre på plater og driter i lydkvaliteten, så er denne helt grei.

 

Jeg har originalen til denne http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=16&product=nad533 , men den blir for lite brukt, men den har suveren lyd... (Den heter "Rega Planar3" http://www.rega.co.uk/html/p3.htm)

 

 

-Thomas

 

[ Denne Melding var redigert av: schox på 2002-12-03 21:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 21:26, skrev Bach:

Det finnes en sak fra Pro-Ject som er tusenlappen billigere. De har den på Oslo HiFi Center og Rolfs.


 

Ja, jeg har tittet litt på den også. Hadde vært tøft hvis jeg kunne scratchet (korrekt bruk av terminologi? :razz: ) platene, tenker da på DJ-drømmen min.. Er det noen spillere som er mer egnet for slik bruk?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 21:34, skrev zuperMensch:

Ja, jeg har tittet litt på den også. Hadde vært tøft hvis jeg kunne scratchet (korrekt bruk av terminologi? :razz: ) platene, tenker da på DJ-drømmen min.. Er det noen spillere som er mer egnet for slik bruk?


 

Ja, du kan jo kjøpe "sjefs-spilleren" over alle DJ-platespillere, nemlig Technics SL 1210 MK II. Den har jeg brukt mange ganger, den er genialt enkel å bruke og er supersolid. Den kan du leke med :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-12-03 21:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 21:44, skrev rondespiret:

Ja, du kan jo kjøpe "sjefs-spilleren" over alle DJ-platespillere, nemlig Technics SL 1210 MK II.


 

Akkurat hva jeg kunne tenkt meg :smile: Bortsett fra prisen da..hehe..

Det er 3 slike spillere de bruker der jeg tilbringer de fleste lørdagsnettene mine. Hvis jeg ikke danser, så henger jeg ved DJen og prøver å lære litt (en ganske så umulig oppgave..).

 

Slike ting kunne jeg også tenkt meg.. *sikle-sikle*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...