Gå til innhold

"Jeg sitter fast i Gothic 2" tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her kan vi spør om hjelp til diverse quest, maps, våpen, armor og alt annet som du trenger hjelp til ed Gothic 2...

Map over Khorinis:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
redir2.jpg

Map over Khorinis (byen):

redir.jpg

Map over Valley of mines:

redir3.jpg

Map over Jharkendar (Night of the Raven):

jharkendar9ad.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå trenger jeg hjelp...

En dame som bor i en hule ute i skogen trenger en spesiell ingrediens til noe greier hun skal lage, en type plante som bare vokser i avføringen til et "Balck Troll"

Jeg vet hvor jeg kna inne et slikt troll, men jeg har ineg nmulighet til å drepe det! (er snart lvl 8)

Er det noen annen plass jeg kan finne en slik urte?? :roll:

Endret av Kontorstol
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du tenker på sun aloe?

Den er såvidt jeg husker bak trollet inni hula og er vel ikke umulig og ta opp uten og drepe trollet (den er lik Dragonroot i utseende)

Og drepe et troll i G2 er egentlig en enkel sak, gå bakover når den slår og den treffer ikke selv om han egentlig treffer, du mister ikke liv eller flyr bakover, slagene går igjennom deg.

Save først og test det, såfort du har teknikken inne bør du klare og ta det uten at det treffer deg en eneste gang, sprekt våpen er bra og ha, om du er lvl 8 har du kanskje ikke det sykeste akuratt men det gjør bare at det tar litt lengere tid (og at du blir mer forbanna om du dør rett før du har drept den :p)

Om du har mange Summon Demon-scrolls tror jeg en slik kan ta det, husk at du bør ikke sløse for mye med de om du har få :)

Og nei såvidt jeg vet er det kun en sun aloe i spillet så du må nok pent nødt til og snike deg inn til trollet.

Denne tråden gjelder Night of the Raven og? isåfall bør du ta med et kart over Jharkendar også.

Endret av Mitjmannen
Skrevet

Hehe, aldri sjekka om troll sover :p

Det står vel og vifter med armene litt før det flyr på også så det kan hende at du rekker og knabbe det som ligger bak og løpe som f*** vidre (speedpotion)

Kan kanskje gå og transformere deg til en ulv eller et annet dyr og snike deg bak, vet ikke om troll bryr seg om slikt.

Har du prøvd og banke det? skal være fullt mulig selv om du er på en lav level, evt. teste litt på de vanlige som tåler endel midre først.

Skrevet (endret)

Ingen anelse egentlig men så finnes det vel ingen slik ''grense'' regener jeg med, kun EN orc bør du klare fint om du klarer og blokere slagene hans, kommer nesten mer ann på deg vil jeg si. bare få øvd inn taktikken og de detter som fluer :p

edit: Nå er jo kampsystemet i G2 veldig dårlig når det gjelder og sloss med mer enn en fiende så tror ikke det vil gå så bra ennå når det gjelder orcer

Endret av Mitjmannen
Skrevet (endret)

Har alltid lagt meg over på Crossbow, de gjør som regel mer skade enn vanlige buer og de trenger strength istendenfor Dexterity som jeg ser på som et pluss da alle de vanlige sværda/øksene jeg har brukt også trenger strength, så jeg følte jeg slo to fluer i en smekk.

Nå er vel såvidt jeg kan huske buene raskere i reload-time, men følte aldri det var grunn nok til og gi fra meg min kjære Crossbow

Hvor lette de er og treffe med kommer ann på Crossbow/bow-skillen din, er den like høy på begge regner jeg med at begge to treffer like bra (uten at jeg har noen beviser og slå i bordet om dette)

Endret av Mitjmannen
Skrevet

ok, takk

Nå har jeg fått crossbow og 30 i dexterity :)

Det er konge :thumbup:

Men hvor finner jeg den crossbowen som han fyren har mistet i en steinsirkel??

Kan du vise meg på kart? :dontgetit:

Skrevet

Dragomir's crossbow du tenker på?

Den ligger ved Circle of the Sun, eller Sun Circle som det står på kartet i førstepost :)

Skrevet
Dragomir's crossbow du tenker på?

Den ligger ved Circle of the Sun, eller Sun Circle som det står på kartet i førstepost :)

7923717[/snapback]

ok, takk, skal finne den i morgen da hvis jeg gidder å spille da :D

Skrevet

Ja den var ganske hard og finne synes jeg, fant den til slutt da.

Jeg vil ikke spoile for mye for deg men snakk men han i tavern nede ved havna, husker ikke hva han hette i farta ta med alt av ting det er og spørre om (det korter penger) selv om du vet svara fra før bare spør ivei. Tror det er litt av fremgangsmåten :)

Skrevet
Ja den var ganske hard og finne synes jeg, fant den til slutt da.

Jeg vil ikke spoile for mye for deg men snakk men han i tavern nede ved havna, husker ikke hva han hette i farta ta med alt av ting det er og spørre om (det korter penger) selv om du vet svara fra før bare spør ivei. Tror det er litt av fremgangsmåten :)

7952048[/snapback]

Han har ikke noe å si :dontgetit:

Det står bare "Back"

Kan du si hvor den er?? :p

Skrevet

Har du gått igjennom alle allerede da? altså du får beskjed om og snakke med en som heter Atilla, han står bak huset til fiskehandlern ved havna etter du har gjort de riktige tingene.

har gir deg en nøkkel som du må ha for og få tak i bua til Bosper

Nøkkelen til Sewers hvor theives-guild holder til under byen, bua er der nede.
Skrevet

Lurer på noe selv her.

Netopp begynt med spillet og er i begynelsen.

Styrings sustemet er jo helt merkelig :S kan man ikkje angripe når man står i ro, bare når man springer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...