Gå til innhold

problem med tastatur


Anbefalte innlegg

god dag. dette innlegget blir skrevet uten store bokstaver og andre slike tegn for dere som er pirkete på slik.

 

problemet er sånn at jeg skulle nyte et glass med cola på en fredagskveld og kom til å velte dette glasset over tastaturet. det som nå er problemet er at shift-tasten ikke fungerer, så jeg får ikke skrevet tegn som, spørsmålstegn, anførselstegn, kolon etc.

trykker jeg på alt-tasten kommer kalkulator opp.

jeg har hørt noen kjerringråd om å ta fra hverandre alle tastene og vaske alt med q-tip/ pinsett o.l. men dette har ikke funket for meg.

 

er den eneste sjansen jeg har til å få skrevet slike vakre tegn som, spørsmålstegn osv. å kjøpe et nytt et .spørsmålstegn.

 

takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe det der skjedde med meg også.

 

Ta fra hverandre tastaturet og ta ut de 3 lagene med plast som ligger inni.

På 2 av disse lagene går det ledere og det 3. skiller de.

De som mest sannsynlig har skjedd er at ene lederen har kortsluttet og dermed blitt brutt. Det kan løses ved å smelte på en kobber tråd eller lignende der det er brud. Gjorde i alle fall jeg.

 

Lykke til ! :thumbup:

 

 

Edit: Det som skjer er at vannet har lagt seg mellom lagene blir på en måte sugd inn der. Tar lang tid å tørke visss du ikke demonterer.

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

Wey, fant et nytt tastatur! Jeg tror nok den løsningen du ga hadde blitt litt avansert for meg som nesten gir opp bare jeg hører "Ta fra hverandre noe" Det går fint å ta det fra hverandre, men sette sammen igjen blir verre. Men takk for tipset ihvertfall! :) Skal ihvertfall prøve det du sa neste gang, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...