Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin starter ikke (power knapp virker ikke)


Anbefalte innlegg

Har netopp skrudd sammen en ny pc. Hardwaren kan ses her.

 

Montert alt riktig såvidt jeg kan se. Problemet er at det ikke skjer noe når jeg trykker på powerknappen.

 

Prøvde pcn uten harddisker og uten noe koblet i istad, da fungerte den tilsynelatende normalt og skrudde seg på, lamper lyste og vifter gikk. Jeg hadde dog ikke i noe skjerm og fikk ikke sett om den ga noe skjermbilde men regner med det.

 

Så koblet jeg i resten (harddisker osv) og startet opp maskinen med skjerm og tastatur/mus koblet til. Den startet som normalt og bootet helt til jeg fikk besked om at det ikke var noen bootområder. Ctrl+Alt+Del fungerte ikke for å boote, prøvde å skru av ved å holde inne powerknappen, det fungerte ikke. Fikk tilslutt startet på nytt ved hjelp av resettknappen. Etter dette ble alt svart, ikke noe skjermbilde. Skrudde så av strømmen med knappen på PSU. Etter dette vil altså ikke pcn starte. Ingen respons når jeg trykker på power-knappen og ikke noe respons fra powerknappen som er på selve hovedkortet heller.

 

Maskina er altså død. Har prøvd å koble ut alle diskene + å fjerne det ene GTX kortet (tenkte kanskje det var SLI som lagde problemer) Så nå står den med et minimum av ting tilkoblet, altså bare cpu, ram og skjermkort + strøm. Ingen respons fra powerknappen i kabinettet eller på hovedkortet. Alle leds + lcd-displayet på hovedkortet lyser som normalt når strømmen er på. Men altså ingen respons og ingen måte å få den til å boote.

 

Hjelp! Tips / Hjelp mottas med STOR takk. Kommer til å sitte å refreshe her nå, så om det er spørsmål om ting jeg ikke har skrevet om så spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ska sei, sykt go maskin :D ....tror det har noe med PSU å jørr...har du sjekka skikeligt at du har kobla alt rett?!?hvis det ikke hjelper noe så anbefaler jeg deg å sende varen/varene tilbake!

7907297[/snapback]

 

Jo takk, men den er ikke så "go" når den ikke fungerer. Har sjekka og dobbeltsjekket at alt er kobla riktig ja. Har feilsøkt en del nå, skjønner ikke hva som er i veien. Må være et dødt hovedkort. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...