Gå til innhold

2 Strømfo... hvordan får gang på den andre ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SURRE SPRETT

Enten kjøper du en kabel for dette formålet på microplex.no, ellers googler du på det, det finnes en enkel oversikt over hvilke kabler i 20/24 pin kontakten som skal "kortsluttes".

 

Bare husk at strømforsyninger ikke leverer full kraft på +12volt før du belaster +5volt

 

 

 

Hei, har en ganske strømkrevende maskin.. Nylig oppgradert til 8800gtx og

6700es. Samt at det er en del disker som surrer og går. Har idag (kun) en 600watt mist, og har titta på større strømforsyninger, men har funnet ut at skal

jeg ha noe som jeg slipper å oppgradere på en stund. Så må jeg opp i prisklasse 2500-3000kr.

Det jeg tenker på er muligheten for å bruke 2stk mist 600..

Veit hvordan jeg skal koble opp disse, men lurer da på det du skrev ang psu nr 2 ikke gir full effekt på 12v+ før man belaster 5v+..

Hvordan skal jeg evt fikse dette?

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
harddisker og cd-rom bruker 12 volt og 5 volt.. så om du kobler til noen harddisker eller cd/dvd-rom så er det problemet løst :)

7933432[/snapback]

 

 

Ja, eller om du bare kopler på en 6 volt lyspære på +5 volt, så er du i mål..

7933886[/snapback]

 

Ahhh, takker for svaret, siden jeg har god plass til 2stk psu, så lurer jeg på om det faktisk blir 2stk mist 600 på meg, istedefor å gå for en megestor(dyr) psu.

blir 1k i utlegg, pluss kabler såklart.. Istedefor 3k ca.. :)

Dette såklar hvis det ikke er noen STORE ufordeler med å bruke 2stk psu da?

 

MVH

Tom egil

Lenke til kommentar
harddisker og cd-rom bruker 12 volt og 5 volt.. så om du kobler til noen harddisker eller cd/dvd-rom så er det problemet løst :)

7933432[/snapback]

 

 

Ja, eller om du bare kopler på en 6 volt lyspære på +5 volt, så er du i mål..

7933886[/snapback]

 

Forstår ikke vitsen med det da :p men OK. Funker sikkert ;) Er jo lettere å bare ha et par hdder koblet til eller en CD rom.

Lenke til kommentar

Nå vil vel ikke 2 strømforsyninger på 600W belaste strømnettet i huset mer en 1 strømforsyning på 1200W.

 

Min pc trekker kun 2A fra strømnettet, den har 4 disker, vannkjøling, 24" lcd skjerm, ekstern disk, og en del ekstra innmat.

 

Så jeg vil ikke tro at du kommer til og bruke så mye strøm med 2 strømforsyninger på 600W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...