Gå til innhold

vanskelighets grad i gothic 2 NotR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det en patch som gør vanskelighets-graden i gothic 2 NotR lettere? føler det er umulig uten cheats på det spillet..å det er jo serdeles dumt..

7894447[/snapback]

Det var ikke måte på omskrivning heller da :p

 

Det er en av tingene jeg likte med spillet, det var ikke så enkelt som andre spill i starten, du lander i værdenen som en helt vanlig idiot og må sloss for og bli sterkere og komme deg vidre.

Uten en liten utfordring blir spill fort litt kjedelige synes jeg.

 

Nei jeg vet ikke om noe annet en cheats som gjør spillet enklere men anbefaler deg og bare spille vidre som du skal og du vil etterhvert bli sterk nok til og ta det meste, det er en av tingene som er gøy med spillet og jeg ville ikke ødelagt dette :)

Lenke til kommentar

jeg er helt enig i at det er best uten cheats og at det er bra at det er vanskelig osv..men d får da være måte på..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
som da du f.eks skal springe gjennom vally of mines å komme deg opp i borga på et vis...asså...hallo? jeg klarer kansje en orc uten cheats vis jeg klarer å blokke alle slag å gidder å stå i 150 min...men når det er en orce camp med orcer og warger overalt...shit sier jeg bare...har hørt at spillet er mye lettere uten NotR..er det stor forskjell?
Lenke til kommentar

Mulig spoiler for noen

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Altså ikke bry deg om og ta alle de tingene utenfor der ennå, som du så er det MYE der og om du ikke er sterk nok til og ta en liten klynge orker er det bare og løpe forbi.

Finn deg den beste veien inn til borgen og bruk den når du skal noe.

Et lite tips om du ikke vet det er og få noen orker/andre ting etter deg og løpe bort til den broa inn til borgen, der stopper orkene og du kan slå på de uten at de gjør deg noe. En enkel metode for raske XP

Hvilken level er du forresten?

 

Jeg har ikke spillt G2 uten NotR nok til og svare på det siste der men jeg har lest mange klager om at det var for enkelt, hva folk legger i det vet jeg ikke men som sagt; vanskelighetsgraden er mye av morroa i spillet

Night of the Raven synes jeg er en veldig viktig del av spillet og skal man spille Gothic II blir det ikke uten den :yes:

 

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

jeg er i lvl 11-12 ved at jeg cheatet....har kommet til chapter 3 tror jeg..da jeg skal hente eye of ennos...elns.

 

jeg avinstalerte akkurat NotR for å teste om det var lettere...JA!..jeg tok alle monster som va utenfor tårnet til xadras i lvl 1 osv osv..men jeg har en back-up av den gamle saven til NotR når jeg instalerer det igjen.

 

jeg skal starte på nytt med NotR siden jeg brukte cheats, denne gangen skal jeg bare ta de monstrenne jeg klarer å ta, ellers får jeg bare snike meg (btw..funker snikinga ved tasten X med deg?)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
andre grunnen til at jeg skal starte på nytt er at på den forige saven min så valgte jeg i starten å gå inn i millitia..uten å vite at..der ble jeg. Jeg vil mye heller vere merchanist eller magician...hva er du? hvor langt har du kommet og hvor høy lvl? :)
:cool:
Lenke til kommentar

Sniking ja, nei det vet jeg sannelig ikke, fikk jeg noe etter meg løpte jeg vidre om jeg ikke kunne ta de, svinge fra side til side når du løper kan gjøre at de ikke treffer deg.

 

Jeg var Mercenary og var knallførnøyd med det, etterhvert da blir du også Dragon Hunter om du ikke viste det (de har dritrå armor forresten)

En ting du bør gjøre som jeg glemte er og save før du joiner noen av de og velge den andre veien senere :)

 

Jeg er ferdig med spillet og havna vel på level 54-56 når jeg hadde tatt den siste tingen i kap. 6

Level 11-12 var forresten veldig lavt til og være i kappittel 3 vel?

har du vært i Jharkendar? mye og gjøre der og du får en ''kul bra ting'' når den øya er ferdig som kan hjelpe ;)

 

Har også nå lyst til og spille igjennom spillet som Mage men holder også på med Gothic 1 og 3 så har ikke tid :p

Lenke til kommentar

hmmm..veldig lavt sier du?..vel..jeg har bare fulgt main quest..til og med drept en hau med orcer,warger,lizzardmen + 1 demon og 1 shadowbeast....++...så jeg har gaina en del xp for å si det sån..var rart det da...vel...(btw..jeg cheata.. :p )

 

jeg skal akkurat til å bynne med Heroes 5 og Baldurs gate 2:P (2 for prisen av 1 :yes: )

 

men det blir vel litt spilling av G2 fortsatt ja...hvor finner jeg den plassen du pratet om?

har ikke hørt om den jeg.. :hmm:

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Jharkendar er den nye plassen som blir lagt til i Night of the Raven, for og komme dit må du opp til Saturas og resten av water-mages i hula ved den store pyramiden nesten på toppen.

der er det en portal du skal igjennom. Naturlig nok er det noen ting som må gjøres først :)

Lenke til kommentar

Det vet jeg egentlig ikke, kan vel si at når du klarer og ta en-to Snappere kan du sikkert klare mye i Jharkendar.

Dette er bare sånn ca. tenking fra meg, lenge siden jeg var der nå.

Jharkendar må også nødt til og være ferdig for og få fiksa the Eye of Innos så det er egentlig ikke noe hast før i kapittel 3

Lenke til kommentar

Tja...

Om du ikke vet det finnes det en liten hule ved det første vannet utenfor Xardas sitt tårn, jeg så ikke den før LENGE etter :p der nede er det en gammel kjennig + noen enkle dyr.

 

når du kommer til Khorinis og snakker med Lares bør du få han til og følge deg til water-mages istedenfor Onar's farm eller Monestary.

tjener mer XP på dette, pluss at jeg støtte på en bug ved og få han til og følge meg til onar's farm som du vil ungå ved og bli med til watermages.

 

En annen viktig ting er og spare på stone tables til senere i spillet, tenker ikke på de vanlige Old Stone tables men sånne som gir deg strength, dexterity osv. du vil merke at slikt blir dyrt med LP etterhvert og da er stone tables plutselig værdt en formue for deg.

Ikke la deg friste! :p

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Når du snakker med han første gangen i Khorinis snakkes det vel noe om og levere et brev til Saturas ellernoe (husker ikke helt) du får muligheten til og følge han til en av disse plassene; Watermages, Monestary og Onar's Farm.

Når du blir fulgt til watermages gir han deg en ting du skal gi til Saturas når du møter han, lar du han følge deg til Onar eller Monestary får du ikke denne tingen og uten den vil du ikke komme vidre til Jharkendar.

 

Det er en kjent bug og en metode for og fikse det er og taste blaresb da vil du få denne tingen som Saturas skal ha, merk at dette ikke er cheats men en bugfiks på en måte, jeg måtte selv gjøre dette da jeg ville til Onar først og ifølge andre forum er dette måten og komme vidre på :)

 

Dette er tatt ut av hukommelsen så det kan være små/store variasjoner :p men jeg tror det skal stemme.

Lenke til kommentar

Mine små tips for NotR og G2 (kall det mages guide hvis du vil):

 

For å komme til slottet, trenger du ikke å kjempe med noen. Hopp ned i elven før stien har kommet helt ned og bare fortsett den veien (altså over elven til venstre fra stien). Løp fra alle og ikke stopp for å kjempe. Kommer du opp på den ødelagte angrepsmaskinen bak slottet, har du klart dette - orcene slutter å forfølge deg. (dette kan lett misbrukes - de kommer aldri opp på bjelken, så er du ranger eller mage, kan du bombe dem til de dør uten å risikere livet ditt).

 

Jeg opplevde at å spille en mage var ekstremt vanskelig i G2+NOTR. Eneste måten jeg klarte å drepe de vanskeligste motstandere på var å summone haugevis av zombier, slik at jeg aldri kom i kontakt med fienden. Og de regenererer i NOTR! Som å spille Nightmare i Doom.

 

Jeg snakker om dragene her

 

 

Jeg anbefaler at du tar alt av mana via LP først. Når det begynner å bli dyrt (15-20LP for 5 mana), tar du i bruk hjelpemidlene

- permanent mana potions gir 10 mana - du får en slik tidlig, men den bør lagres til senere tidspunkt

- be til Innos en gang om dagen for 100gp, det kan gjøres 10 ganger - gir mana bonus (+4?)

- stone tablets

- blessings for 50gp fra Dorian(?) - fire mage i Khorinis, det kan gjøres til du har betalt 1000 - gir oftest HP, men også mana

- spise sopp - den minste typen må spises 50 ganger for å få 2 mana, hvis jeg husker riktig

- lær alkemi for permanent mana, kjøp alle King's Sorrell og bruk den bare til mana

 

Også vær veldig restriktiv når du bruker LP på spells. Det er best å bruke LP på mana, fordi du trenger utrolige 250 poeng til de mest destruktive typene. Fire arrow må man ha som en quest, men fra resten hadde jeg bare valgt Fireball, Lightning (stor, altså Circle 4), Fire Rain og/eller Mass Destruction (aka. Circle of Death). Som jeg sa, trengte jeg også Summon Zombie.

 

Ice Block og Ice Wall fungerer... noen gang. Men hvis den ikke stopper fienden, er du virkelig i knipe.

 

Jeg husker ikke helt når man får Ice Lance. Den er litt sterkere enn fireball, så det kan være en god ide å få den isteden, men jeg mener å huske at det tok tid før jeg kunne spørre om den.

 

Destroy Evil er fin mot zombier o.l., men de kan like godt tas med fireballer.

 

Secret weapon - jeg er ikke helt sikker den er nødvendig. Du har ikke mange vennlige NPCer rundt deg når du får den, og da er det like greit å bruke Mass Destruction. Men hvis den koster 0 LP, er det ingenting i veien for å ta den (jeg husker ikke).

 

Jeg snakker om Holy Missile som du får i kjelleren på Monastery

 

Resten av magitypene er bare tull, som ikke gir nok utbytte per brukt mana. Jeg fikk ikke bruke de verste fra Beliars arsenal, fordi jeg kom aldri over 220 mana.

Heal wounds skal man i hvert fall ikke ta - det er nok med planter rundt og du bør ha nok med potions i tillegg... Og de fungerer kjappere.

 

Det som er verst for en ren magiker er at du må avslutte Jharkendar mens du bare er i Circle 2 og boss-fight er virkelig, virkelig ille. Jeg klarte knapt å skade ham med den magien jeg hadde til disposisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...