Pengi Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Har i lange tider holdt meg til VLC, for da slapp jeg alt klusset med å måtte laste ned diverse codec i tillegg til selve avspilleren. Men nå har jeg da investert i Windows Vista, og for første gang i mitt liv svikter vlc Regner med at feilen ligger i vista, men har noen andre opplevd det at skjermen er helt svart under avspilling av avi-filer?? Lyden fungerer helt fint, men får ikke frem noe bilde... Edit: Skjermen er forresten ikke helt svart, den blinker på en måte... Eller er det kanskje verdt å nevne at jeg ikke har fått installert norn driver til skjermkortet enda, da nvidia ikke har den klar enda.. Endret 7. februar 2007 av Pengi
Anterialis Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har vista og vlc. Fungerer fint her, men vista går automatisk over til å ikke bruke Aeros (?) themet når den kjører VLC. Om ikke din versjon gjør dette automatisk, kan du jo forsøke å slå av dette themet (det som gjør at alt blir gjennomsiktig og sånn). Du skal jo selvfølgelig ikke måtte gjøre dette hver gang manuelt, men kan jo sjekke om det hjelper..
Pengi Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Slo av aero, men fortsatt bare den blinkende skjermen... Så da er det godt mulig at det er mangelen på driver til skjermkortet som er feilen... Pytt pytt... Bare å smøre seg med tålmodighet da.
Pengi Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 Satte på en film i dag, og skjermen bare "blinket" som vanlig. Så tok jeg et snapshot fra filmen, og i et par sekund fikk jeg da frem bildet i tillegg til at snapshotet jeg tok var fra filmen, så da er det nok en gang ting som tyder på at feilen ligger i vlcs kompabilitet med vista...
Pengi Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 Fant løsningen på vlcs eget forum, problemet ligger som sagt i vlc i vista.. Lastet derfor ned noe som heter vlcportable, og dette fungerer "perfekt" foreløpig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå