Gå til innhold

Problemer med 5.1 lydkort og høytalere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har akkurat fått meg Logitech X-530 høytalere.

For en stund siden slutta det integrerte lydkortet å virke, så jeg kjøpte meg ett Terratec Aureon 5.1 PCI kort. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753

Med 2.1 høytalerne mine fungerte deg kjempebra, tenkte også at viss jeg kjøper meg 5.1 en gang så kommer det jo til å funke med dette lydkortet.

Med tanke på att det heter Aureon 5.1

Så når jeg kobla opp de nye så trodde jeg det bare var å plugge i ledningene å spille..Men neida, slik ble det ikke!

Nå får jeg bare lyd ut av de to Front høytalerne. Altså da 2.1..

Alt er kobla rett.

Sitat fra en test ifra Hardware.no:

Hvis man bare ønsker optiske tilkoblinger vil Terra-Tec Aureon 5.1-kortet holde i massevis. Men husk at de optiske utgangene bare fungerer for 2.1-lyd.

Noen kloke folk som vet hva jeg skal gjøre? Må jeg ha et nytt lydkort?

Mvh Jim.

post-96858-1170868622_thumb.jpg

post-96858-1170868631_thumb.jpg

post-96858-1170869023_thumb.jpg

Endret av Holten
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takker!

1. Var ikke med bruksanvisning

2. Det er slik jeg har det! :)

Men, mener du det skal gå?

Endret av Holten
Skrevet (endret)

OT: Vil ikke starte en helt ny topic for å spørre om dette, men MÅ man ha surround-lydkort i pc-en for å få surround, eller går det an med "vanlig" ? Har bare et "random" jeg fant på loftet for ei stund siden jeg, ikke noe surround. Men får ikke lyd i de bakre høyttalerne... Noen som vet om det er så enkelt at jeg må ha surround lydkort? (Ja, jeg har prøvt det du Luske_Ludvig skrev om oppfor.) Det du Ar`Kritz skriver skal prøves :)

Sorry for OT!

Edit: Noen som vet om en film elns som støtter 5.1 surround? Og evt. et DVD-avspillingsprogram som skal støtte sekskanals lyd?

På forhånd takk.

Endret av hmz
Skrevet

Ok, takk :) Skal ikke bruke det lenger tror jeg, skal kanskje selges. Måtte bare vite om det var noe gale, eller om det var så enkelt at jeg bare manglet 5.1 kort.

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...