Gå til innhold

C#: ÆØÅ problemer ved bruk av gridviews


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har møtt på et relativt plagsomt problem angående en webløsning. Har problemer med å overføre verdier som inneholder ÆØÅ tegn fra gridview celler til ASP kontroller.. Tegnene vises som "html-kode", og disse blir tolket som "potensielt farlige". Men om jeg fører data tilbake motsatt vei så blir dem konvertert tilbake til sitt "gamle jeg". Hvis jeg har slike tegn i en kontroller (label eller textbox) ved postback til server, stopper siden opp pga. "potensielt farlig kode".

 

Så.. Er det noen mulighet for å overkjøre dette eller ufarliggjøre disse tegna.

Dette er et problem som fører til store frustrasjoner..

Takknemlig for all hjelp jeg kan få:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Det fungerte:)

Blir nesten litt irritert når jeg tenker på hvor mye hodebry et slikt problemt har ført til, når løsningen er såpass "enkel".

 

Takker så mye :thumbup:

7890621[/snapback]

 

Må bare unnskylde for å dra opp en så gammel tråd, men jeg kom opp i samme knipe selv nå.

 

Jeg reagerer bare litt på at løsningen kanskje er litt FOR enkel?

 

Synes validateRequest egentlig er ganske grei å ha på sånn jevnt over. Er det mulig å la en spesifikk textarea eller annen input unngå valideringen? Prøvde CausesValidation = false, men det ga ingen resultater.

 

Jeg tenker bare at det er greit å beholde validateRequest som standard og heller disable det på enkelte inputfelt hvor det er nødvendig. (Og selvfølgelig lage egne valideringsregler på disse)

 

Mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...