Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rigge opp en terminal server/klient løsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett opp en Citrix server bak en brannmur.

RDP klienten er ikke det beste å bruke akkurat. For at det skal gå fint å kjøre, så må man ha minst 128kbps linje. Det sies at det holder med 64kbps, men det går ikke heeelt knirkefritt igrunn. Citrixen er fin pga den bruker lite båndbredde og har mange flere funksjonaliteter!

 

Klientene kobler opp via VPN klient.

 

Funker fett!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 16:51, skrev D-Xpert:

Har ikke noen Windows'ene i XP-serien støtte for dette?


 

Jo. Windows xp har støtte for remote desktop. Det eneste du trenger å gjøre er å gå på properties på my computer, velge remote og krysse av for "allow users to connect remotely to this computer"

Lenke til kommentar

Jeg tror remote Desktop egentlig er beregnet for kun en tilkobling(administrering og support).

 

Tror ikke den muligheten er noe å satse på med 20 klienter(har liten erfaringer med XP).

 

Citrix bygger videre på Terminal Server(må ha TS for å bruke Citrix). Alt etter behov du har, kan det lønne seg å sjekke mulighetene som finnes med TSAC(Terminal Server Advanced Client) som er en oppdatering til TS og lastes ned fra MS hjemmesider.

 

Det er vel snakk om et LAN som skal settes opp med TS?

Lenke til kommentar

Hvorfor mener så mange at citrix er bedre en TS?

Har selv brukt begge deler og må si at jeg er mest fornøyd med TS.

Vel og merke vil "mitt bruk" si max 5 klienter på samme tiden.

Citrix "legger seg jo bare på toppen av TS", kan det da være så mye raskere?

Jeg synest personlig TS er raskest. Vel og merke bruker jeg det da kun over LAN

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 16:51, skrev D-Xpert:

Tja...det har jeg ikke helt bestemt ennå. Det er mulig at det blir en application server. Men dvs. at jeg trenger Windows 2000 Server? Har ikke noen Windows'ene i XP-serien støtte for dette? Er det mulig at jeg trenger Advanced Server?


Takker for alle svar!


 

Du trenger ikke advanced server for å kjøre med Remote desktop eller Application server... Standard Windows 2000 Server holder...

 

XP sin har kun Remote desktop... sikkert begrenset hvor mange brukere du kan ha på den oxo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...