Gå til innhold

Spillmaskin til 15-20 000


Anbefalte innlegg

Et lite tips med mindre du  har utrolig mye penger til overs er å kjøpe Asus P5N32-E SLI.

 

Dette er striker kortet, bare uten de gigantiske kjøleribbene(som gjør at nesten ingen cpu kjølere passer), uten knappene for clear cmos og annet(som bare er å flytte en jumper uansett), og uten lcd skjermen bakpå, som uansett føles til ingen nytte(for min del).7899009[/snapback]

Dette høres jo ut som et enkelt valg. Da blir det P5N32-E SLI (selv om Striker Extreme høres tøffere ut).

 

Et annet tips er å ikke kjøpe en raptor, ettersom den bråker mer og utvikler mer varme enn en normal HDD, dessuten er forskjellen i ytelse minimal, her snakker vi hundredeler.7899009[/snapback]

Hva vil du si er det beste valget for en stillegående systemdisk?

 

Hvis du ikke går for striker men P5N32-E sli får du plass til alle verdens kjølere, tipset mitt blir da en noctuna med doble vifter.

7899009[/snapback]

Oj, enda et kjølerforslag. Hvorfor er dette en god kjøler? Vil ikke doble vifter føre til mer støy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stillegående HDD, da kan jeganbefale deg den jeg selv netopp kjøpte, en 500gb samsun spinpoint t-series. Høres knapt, og jeg betale ca en tusenlapp for den.

 

Hvis du er litt usikker ang å gå for et p5n32-e sli kan du lese litt i forumtråden om det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680407

Ettersom jeg har hovedkortet selv kan jeg si at med riktig bios(0302) slipper du mange av barnesykdommene som det blir nevnt i anmeldelser og slikt at f.eks striker har!

 

Og ang. noctunaen. Nei, den vil ikke bråke mye disse viftene: https://prisguiden.no/product.php?productId=48328 er utrolig stillegående. Og hvorfor jeg anbefaler selve kjøleren? Jo fordi den var testvinneren i hw.no's cpu kjøler test. Her er en link til den: https://prisguiden.no/product.php?productId=62385

Men jeg ville heller tatt disse viftene, ettersom jeg skal mene at de lager mindre lyd enn papst viftene, men papst viftene funker helt fint! :thumbup:

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Du ga en lenke til Noctua NF-S12-1200. På denne siden står viften oppført med et støynivå på 8 dBA. Dette er vel galt -- stemmer det ikke at det er Noctua NF-S12-800 som har dette, mens 1200-eren gir 17dbA? Uansett virker dette som gode vifter, men trenger jeg 1200 eller holder det med 800?

 

Når det gjelder systemdisk, ser det ut til å bli en WD Caviar SE16 250GB, som skal være både rask og stillegående.

Lenke til kommentar
Dette høres jo ut som et enkelt valg. Da blir det P5N32-E SLI (selv om Striker Extreme høres tøffere ut).

 

 

Det er et skikkelig tøft kort.....har det selv.

 

Gå inn her for litt bilder: Striker Extreme

 

Striker Extreme kortet har hatt noen problemer, men mitt ihvertfall går klokkerent.

 

Det er heller ingen problemer med å sette på større vifter, det er plenty av plass...

 

Men du må spørre deg hva du vil bruke penger på, Striker har en del effekter som blå lys på kortet, lys på I/O panelet og e-SATA utgang bak, pluss at du får med deg en "badass" nøkkelring :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...