Gå til innhold

Ny spille LCD skjerm


genexxa

Anbefalte innlegg

Vil jeg merke forskjell på 8ms og 2ms når det gjelder spilling?

 

Jeg har kjøpt en 8ms skjerm på fredagen. Men får lov og levere tilbake den viss jeg ikke var fornøyd. Jeg er ikke helt fornøyd. Men har ikke prøvd 2ms skjerm, så er det forskjell på de?

 

Bør jeg dra til Expert og lever den inn og kjøpe meg en 2ms skjerm?

 

Trenger svar idag helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte BenQ FP93GX rett før jul og er kjempefornøyd med den. Den er suveren til spilling. Rask og med klare farger. God innsynsvinkel. I windows opplever jeg av og til "skjelving" på gråfarger. Kan være at jeg må stille på kontrasten. Solid er den også. Den har fått mye juling da den har vært med på brann med mye varme, dekket av sot fra brent plast og mistet i gulvet, men den funker utmerket fortsatt. :)

Lenke til kommentar
Den med 8ms er en Samsung SyncMaster 920N

 

Den med 2ms er en BenQ  FP93GX

 

Jeg spiller CS 1.6 btw. Og jeg merka at jeg ikke fikk til så mye etter jeg fikk den skjermen. Når jeg hadde den gamle CRT skjermen på 140hz, klarte jeg og treffe noe. Men ikke nå lengre. Så vurderer bytte til 2ms. Viss ikke det funker. Bytter jeg bare LCD skjermen med mamma sin CRT :p

7875462[/snapback]

BenQ var jo penere da..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte BenQ FP93GX rett før jul og er kjempefornøyd med den. Den er suveren til spilling. Rask og med klare farger. God innsynsvinkel. I windows opplever jeg av og til "skjelving" på gråfarger. Kan være at jeg må stille på kontrasten. Solid er den også. Den har fått mye juling da den har vært med på brann med mye varme, dekket av sot fra brent plast og mistet i gulvet, men den funker utmerket fortsatt. :)

7875569[/snapback]

 

Er det noe etterslep i FPS spill? f.eks Quake, Counter Strike etc.

 

Høres ut som en skjerm som tåler litt juling. Som min gamle CRT skjerm har vært utsatt for.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte BenQ FP93GX rett før jul og er kjempefornøyd med den. Den er suveren til spilling. Rask og med klare farger. God innsynsvinkel. I windows opplever jeg av og til "skjelving" på gråfarger. Kan være at jeg må stille på kontrasten. Solid er den også. Den har fått mye juling da den har vært med på brann med mye varme, dekket av sot fra brent plast og mistet i gulvet, men den funker utmerket fortsatt. :)

7875569[/snapback]

 

Er det noe etterslep i FPS spill? f.eks Quake, Counter Strike etc.

 

Høres ut som en skjerm som tåler litt juling. Som min gamle CRT skjerm har vært utsatt for.

7875630[/snapback]

 

Ikke merket etterslep i noen spll. CS og BF2 glir raskt :)

Lenke til kommentar
Jeg spiller CS 1.6 btw. Og jeg merka at jeg ikke fikk til så mye etter jeg fikk den skjermen. Når jeg hadde den gamle CRT skjermen på 140hz, klarte jeg og treffe noe. Men ikke nå lengre. Så vurderer bytte til 2ms. Viss ikke det funker. Bytter jeg bare LCD skjermen med mamma sin CRT :p

7875462[/snapback]

LCD-skjermer viser bare 60 Hz. Selv med 2 ms pixelrespons vil ikke bevegelige bilder kunne vises like jevne og skarpe som med en CRT på 100 Hz eller mer.

 

Men det har nok også mye med tilvenning å gjøre. Med litt øvelse bør du treffe like bra som før eller nær nok.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...