Asus Radeon 9800XT Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Hvordan er det med toll og slikt om jeg kjøper en bærebar fra England til 33000kr,-? Kan noen på en eller annen måte finne ut hva det vil koste meg å få den inn hit, om du ser bort fra at jeg henter den i England? Mvh: Thomas
Joddleif Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Vil advare deg sterkt mot å kjøpe slike ting fra utlandet. Hva om noe galt skulle skje med PCen? Da gjelder ikke den norske forbrukerkjøpsloven med 5 års reklamasjonsrett.
Aetius Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Du må ikke betale toll, men du skal gi beskjed om at du har kjøpt den i England ved ankomst til Norge, og da må du betale 25% mva. Du kan få en del av VAT tilbake når du forlater England, men sjelden alt. Ofte er gebyret en relativt heftig del av summen du tilbakebetales, og kan lett komme opp i størrelsesorden 100 pund eller så ved slike kjøpesummer som du her snakker om. Ta for øvrig et tips og ikke forlat England via Stansted - kontoret der er aldri bemannet og ingen ting skjer med kvitteringer og skjema som legges i kassen.
Cheese_king Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Men hva med at du for en der nede til å kjøpe den for deg også sender han den, da er det jo som en "gave" liksom..må du betale noe mva?
Cowboystrekk Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Du vil trolig få den billgist om du henter den. Under 1000 tur/retur med norwegian til london Ville anbefalt deg å brukt pcen litt før du drar til Norge, hiv embalasje og ha den i ei bæreveske, sånn blir det svært vanskelig for tollerne å finne ut at du har kjøpt den der og kan mest sannsynlig ta den med inn uten å betale moms
mbergseth Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Visst ein skal reise over ditt for å hente ein laptop der, villa no ej heller ha kjøpt meg ein her i norge, få med norsk tastatur, og få ein utførsel seddel som du må få under tegna av toll myndighetene når du reiser ut av landet. Seddelen retunerer du til butikken du kjøpte maskinen, så refunderer dei momsen til deg.
MeFF Skrevet 17. februar 2007 Skrevet 17. februar 2007 Hvis jeg for eksempel kjøper meg en PC i USA som da ikke virker på dette tidspunktet, og får den sendt over til meg via bekjente. Må jeg betale mva på PCen da? Mente å huske jeg hadde hørt man slapp alt av avgifter da,,, (Når den ikke virker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå