Gå til innhold

Regnskap over flere ark i Excel [Løst]

VikinGz

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har satt opp ett perfekt regnskap for vær måned på forsjellige ark... det eneste er årsregnskapet igjen... her skal jeg da hente inntekter og utgifter fra forsjelige ark... Vi lærte det her på skolen i fjord men greier ikke å huske det... noen som vet hva man skriver for å hente verdi fra ett annet ark i samme arbeidsblokk?

Kanskje jeg formulerer spørsmålet litt dumt.. men det hadde vært greit å vite det :)

Endret av VikinGz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er iallefall en måte å gjøre det på:

Trykk inn = tegnet, så er det bare til å åpne de ankfaner som man vil hente tall fra. Når en har åpnet et ark så klikker man i den cellen man skal hente en verdi fra, og åpner et nytt ark som man trykker i den aktuelle cellen så Enter tilslutt. Da vil den regne sammen verdien av alle de cellene man har valgt på de forskjellige arkene...

Skrevet
Her er iallefall en måte å gjøre det på:

Trykk inn = tegnet, så er det bare til å åpne de ankfaner som man vil hente tall fra. Når en har åpnet et ark så klikker man i den cellen man skal hente en verdi fra, og åpner et nytt ark som man trykker i den aktuelle cellen så Enter tilslutt. Da vil den regne sammen verdien av alle de cellene man har valgt på de forskjellige arkene...

7871053[/snapback]

Takktakktakk :D

Det fungerte fint.. da blir regnskapet ferdig vettu :)

Da er det bare å levere det inn :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...