Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Skyline GT-S+Registrering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har iaff blitt gjort på motorhistorisk grunnlag, slik at bilen må være i original tilstand eller bygges om til original tilstand om det er gjort mye med den fra før.

 

Ellers tror jeg kanskje det kan la seg gjøres, ved å få folk til å TÜV-godkjenne kjøretøyet.. Men jeg er usikker på hvordan dette gjøres på japanske biler, eller om det gjøres på samme måte med alle slike kjøretøy! :)

 

Ikke ta deg jeg sier for god fisk, da jeg bare tar ting fra bak i hodet akkurat nå, og dette er av ting jeg har hørt/lest! :) *help* :p

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg tar helt feil, så har disse blitt tatt inn via England. Dermed går de under unntaksregelen, som sier at biler som har vært registrert på ordinært grunnlag i et annet EU-land eller USA automatisk vil bli godkjent for bruk i Norge.

 

Men problemet er at disse bilene har blitt registrert ved hjelp av såkalt SVA (Single Vehicle Approval) i England. Dette har myndighetene fått snusen i her hjemme, og siden denne regelen gjelder biler som er registrert på ordinært grunnlag fungerer ikke dette lenger.

 

Den eneste måten, som jeg har forstått, å registrere Nissan Skyline på nå er å TÜV-godkjenne de. Det innebærer kræsjtester, og mange, mange tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...