Gå til innhold

Hamstre dvd filmer


Zafar Iqbal

Anbefalte innlegg

Skal reise til Thailand snart.

Har hørt at dvd filmene der nede koster 5 kr stykke av en kompis som har vært dernede.

 

Nå har jeg ikke sett de filmene han har kjøpt men av personlig erfraring vet jeg at mye av det er vcd og svcd.

 

Noen som har noen forslag. Hva jeg skal se etter hvis jeg vil ha en orginal DvD film??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka ikkje i Thailand, men i Malaysia kosta originale DVDar og CDar omtrent det same som her.

Tommelfingerregel: er ting for billege så er det ikkje originalt. Og du skal nok leite lenge for å finne originalvare på gatemarknadene, da må du inn i eit litt finare kjøpesenter i ein mindre luguber del av byen. Området rundt World Trade Center i Bangkok er kanskje eit tips i så måte.

Men på gata kosta dei 10-30 kroner (vcd)

 

[ Denne Melding var redigert av: pekle på 2002-12-02 13:25 ]

Lenke til kommentar

Som sagt så kan dvd de selger i gatene være av dårlig kvalitet men er du på finere steder kan de selge pirat dvd av god kvalitet men kun av filmer som allerede fins på dvd altså ikke filmer som går på kino. Btw så ta deg en tur på world trade center og glo der. Det er enormt stort kjøpesenter. Er ikke sikker men på 6 eller 7 etasje er det en butikk som selger figurer av filmtjerner og altmulig med filmer å gjøre. De ser utrolig ekte ut og eg angrer på at eg ikke kjøpte meg en aliens figur.

 

Ha ellers en god tur og hold deg unna h0rene :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 09:42, skrev Zafar Iqbal:

Noen andre bra forslag da.


Steder jeg bør besøke helst ikke typiske turist steder.


Har hørt at det ikke lønner seg å ta svart taxi da de er skjent for å rane folk?? Har også hørt at det er enkelte bussselskap det ikke går ann å stole på. Mange som har mistet bagasjen sin:(


 

Jepp, har hørt mye sånn som det der.

Du får ha lykke til, og fest all bagasjen din til et tau rundt magen. Og ha lommeboken i en magataske :wink:

Lenke til kommentar

Reiser du alene da? Vi opplevde ingen ran eller svindlere når vi var der så eg vet ikke ka eg skal si. Skal du kun være i bangkok eller skal du et annet sted også? Det er en kjent gate i bangkok som eg ikke husker navnet på men der er det mange selgere som selger altmulig kult til en billig penge men bordell folka fant ut at det er mye turister der så langs gaten der selgerne er er det vanvittig med bordeller og h0rer så det kan bli litt plagsomt.

Du må gjerne overdrive prutingen! Eg ble lei alle selgerne som plaget hele tiden at eg sa alltid at eg kjøpte det de solge for minst 50% av prisen deres og eg fikk kjøpt en god del kul greier. Noe eg angrer eg ikke kjøpte mer av var PS1 spill. Kjøpte "bare" 28 spill :grin: til 5kr stk.

 

Ohh hvis du skulle la deg friste av de prostituerte så må du ikke slikke de i puppene eller noe annet da det kom i avisen en gang at de smører brystene med en sove middel slikt du sovner og de kan rane deg for alt av verdier du måtte ha.

 

[ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-12-03 20:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 20:57, skrev SnowDOG_:

Ohh hvis du skulle la deg friste av de prostituerte så må du ikke slikke de i puppene eller noe annet da det kom i avisen en gang at de smører brystene med en sove middel slikt du sovner og de kan rane deg for alt av verdier du måtte ha.


Ahh, så det var derfor du ikke fikk kjøpt flere PS1 spill... :grin:

Lenke til kommentar

takk for masse bra tips SnowDOG_ jeg skal holde meg unna sovemedisinen jeg.

 

Men lurte på de ps2 spillene du kjøpte hvordan var de?? Var det originale covere på dem?? Eller var det brente cder??Har du krakka ps2 spilleren din får å få dem til å fungere eller??

 

Hvis de er orginale og ikke brent på cder hadde jeg satt veldig pris om du kunne funnet ut av hvilket sted dette er i Bangkokk.

 

Hvordan er det hvis du blir stoppa i tollen på vei hjem?? sliter man da eller?

Lenke til kommentar

Apropos DVD / VCD-filmer:

 

En kamerat av meg var i Thailand for et halvt års tid siden og kjøpte med seg en bunke DVD/VCD hjem.

 

Noe bra (rene DVD-kopier av allerede eksisterende titler) men også mye med dårlig kvalitet - de fleste 'eksklusive' filmene som så vidt hadde kommet på kino i USA når han var der viste seg å være enten filmet fra salen med dårlig videokamera eller 'screening'-kopier med telleverk nede i hjørnet og stadig påminning (tekst over hele skjermen i 10-15 sekunder) om at det kun var 'preview-copy - for evaluation only - not for sale'.

 

Med andre ord ikke noe jeg hadde giddet å se på, men folk lider seg jo igjennom 'nye' filmer i elendig kvalitet hentet fra nettet bare for å se det siste nye 3 uker før det kommer på kino her i Norge, så det er jo forskjell på folk...

 

Med andre ord: er det for godt til å være sant så er det ofte nettopp det. MEN det er jo en gylden anledning til å komplettere DVD-samlingen med titler som allerede er på markedet til mangedobbel pris her i Norge da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...