Mister Awesome Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei. Jeg lurer på om noen vet hvordan jeg regner med trigonometri som sinus, cosinus og tangens i Visual Basic 6? Har tenkt å lage et matteprogram. Takker for svar. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Cos() Sin() Tan() Merk: De regner alle i radianer. Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Et spørsmål til: Hvis jeg har 2 former, hvordan kan da jeg da få den en formen da til i bli åpnet i den andre også kan jeg gå tilbake til den andre? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Kan det være 'Form.Show 1'? Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Nei. Da ble det åpnet som et eget vindu.. men jeg vil at den skal bli åpnet i samme vindu. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Nei. Da ble det åpnet som et eget vindu.. men jeg vil at den skal bli åpnet i samme vindu. 7866040[/snapback] Da må du benytte såkalte MDI-former. Velg Project -> Add MDI Form og gi den et passende navn. Former som du vil skal "legges inn" i denne MDI-formen, må ha egenskapen MDIChild satt til True. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Eller, hvis du ikke vil bruke MDI former (selvom jeg regner med at det er det du vil) så kan du gjøre slik: Form2.TopLevel = False Form1.Controls.Add(Form2) Og form2 vil bli lagt inni Form1, som om det var en vanlig kontroll. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Form2.TopLevel = FalseForm1.Controls.Add(Form2) Og form2 vil bli lagt inni Form1, som om det var en vanlig kontroll. 7867548[/snapback] Ja, slik kan en gjøre det i VB.NET, men her er det snakk om Visual Basic (jamfør førsteposten). I VB6 må en benytte en API-funksjon: Private Declare Function SetParent Lib "user32" (ByVal hWndChild As Long, ByVal hWndNewParent As Long) As Long Public Sub ShowAsChild(Child As Form, Parent As Form) With Child ' Vis den første formen .Show ' Flytt den første formen innunder den andre SetParent .hWnd, Parent.hWnd End With End Sub Private Sub Form_Load() ShowAsChild Form2, Form1 End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Høh, det visste jeg ikke Men så må vel du være den personen jeg har hørt om som har mest kunnskap om VB6, det plager meg at du er 5 å yngre en meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå