1King Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hei Lurte på om noen kan hjelpe meg litt? Jeg vil skrive ut alt fra en tabell i mysql. (bruker_id, navn, mail, verdi). Der alle har ved start en verdi = 0 Jeg tenkte å skrive ut alle i tabellen også velge hvilken som skal ha verdi = 1 også trykker jeg på knappen "oppdater" så forandres verdien fra 0 til 1. på de valgte. Tenkte også å ha en knapp som heter slett, denne skal sette alle verdiene = 0. Kan jeg bruke Checkbox til dette? eventuelt hvordan skal jeg få dette til med checkbox? Håper noen kan hjelpe meg med dette. Dette er koden min. <html> <head> <?php require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/conn.php"); $connection = mysql_connect($host, $bruker, $pass) or die ('Kunne ikke koble til databasen.'); mysql_select_db($db, $connection ); ?> </head> <body> <?php IF (isset($_POST["oppdater"])) { // script som forandrer verdien fra 0 til en på valgte brukere? $bruker_id =''; $bruker_verdi = 1; $update_sql = "UPDATE tbl_bruk SET bruk_verdi='$bruker_verdi' WHERE bruk_id='$bruker_id'"; // også retter den verdien fra 0 til 1 for de valgte. $update_ok = mysql_query($update_sql, $connection); if(update_ok) { echo 'Bruker ble oppdatert'; } } Else { $sql = mysql_query("SELECT * FROM tbl_bruk"); echo '<form><table>'; while($bruk = mysql_fetch_assoc($sql)) { $id = $bruk['bruk_id']; $navn = $bruk['bruk_navn']; $mail = $bruk['bruk_mail']; $verdi = $bruk['bruk_verdi']; echo' <tr> <td style="width: 92px">'.$id.'</td> <td>'.$navn.'</td> <td>'.$mail.'</td> <td><input name="box" type="checkbox" values="1"/></td> </tr>'; } echo '</table><input name="oppdater" type="submit" value="oppdater brukerene" /></form>'; } ?> </body> </html> Endret 5. februar 2007 av 1King
ZoRaC Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Skjønner ikke helt hva du vil, men du kan kanskje bruke dette? <form method="post" action=""><input type="checkbox" name="checkbox[]";<input type="checkbox" name="checkbox[]";<input type="checkbox" name="checkbox[]";<input name="lag_liste" type="submit" value="Lag liste" /></form> <pre><?phpprint_r($_POST['checkbox']);?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå