Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig routing til Europa i 2 uker - Telenor


Anbefalte innlegg

Skal hive inn feilmelding jeg også..

bbc.co.uk:
 8    44 ms    46 ms    41 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   834 ms   823 ms   825 ms  212.58.238.129

english.pravda.ru:
 8    44 ms    45 ms    44 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   887 ms   866 ms   875 ms  servint.ge5-7.br01.wdc02.pccwbtn.net [63.218.83.2]

pravda.ru:
 8    51 ms    43 ms    41 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   850 ms   842 ms   854 ms  SkyMedia-gw-NK.transtelecom.net [217.150.45.193]

www.nlr.ru:
 8    43 ms    43 ms    42 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   810 ms   824 ms   808 ms  so200.RT751-001.ams.retn.net [81.222.0.93]

www.ceskenoviny.cz:
 8    41 ms    44 ms    42 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   811 ms   823 ms   827 ms  r07-so-0-1-0.0.ora1.ro.gtsce.net [195.39.208.66]

 

Åpenbart feil med den ene noden deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Skal hive inn feilmelding jeg også..

bbc.co.uk:
 8    44 ms    46 ms    41 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   834 ms   823 ms   825 ms  212.58.238.129

english.pravda.ru:
 8    44 ms    45 ms    44 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   887 ms   866 ms   875 ms  servint.ge5-7.br01.wdc02.pccwbtn.net [63.218.83.2]

pravda.ru:
 8    51 ms    43 ms    41 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   850 ms   842 ms   854 ms  SkyMedia-gw-NK.transtelecom.net [217.150.45.193]

www.nlr.ru:
 8    43 ms    43 ms    42 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   810 ms   824 ms   808 ms  so200.RT751-001.ams.retn.net [81.222.0.93]

www.ceskenoviny.cz:
 8    41 ms    44 ms    42 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]
 9   811 ms   823 ms   827 ms  r07-so-0-1-0.0.ora1.ro.gtsce.net [195.39.208.66]

 

Åpenbart feil med den ene noden deres.

7887155[/snapback]

 

Tror egentlig ikke det er på den ene noden feilen ligger.

Denne trace'n går gjennom den samme noden og alt er helt tipp-topp. Forskjellen er veien trafikken tar videre etter den. Amsterdam - London i dette tilfellet...

 

5 8 ms 8 ms 9 ms ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]

6 26 ms 27 ms 27 ms ge-6-17.car1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.165.237]

7 30 ms 36 ms 35 ms ae-32-52.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.120.62]

8 35 ms 34 ms 34 ms ae-2.ebr2.London1.Level3.net [4.69.132.133]

Endret av Claw
Lenke til kommentar
ikke aktuelt for meg å bytte heller. Jeg syntes generelt sett Telenor har levert veldig bra service.

7887499[/snapback]

Henger meg på den. Selv om jeg har hatt noen reklamasjoner når det gjelder hastighet har tjenesten faktisk vært utrolig stabil. På 3 1/2 år har nettet vært nede 2 ganger, den ene gangen var det en komponent i en sentral som tok kvelden og ble fløyet opp og skiftet i løpet av få timer, den andre gangen hadde en trailer kjørt av veien og most hele sentralen og slått ut nettet i store deler av Møre & Romsdal...

Lenke til kommentar

Fikk jaggu svar i kveld

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Vi er klar over problemet  og beklager at flere opplever dårlig ping.

Vi vet selv, som gamere, at dette er svært frustrerende.

 

I natt så skal det gjøres endringer/vedlikehold på flere maskiner i vårt

nett som _kan_ være årsaken til problemet.

Mao håper jeg at vi imorgen ser bedre ping/trace resultater til

utlandet.

 

 

Håper det ovennevnte hjelper deg. I motsatt fall, ta gjerne kontakt

igjen ved å svare på denne e-posten. Husk at du også kan finne

løsningsforslag og annen nyttig info på http://www.online.no/hjelp

 

--

Med vennlig hilsen,

 

M. Hansen

Kundeansvarlig

Telenor Kundeservice

Lenke til kommentar

Ja for øyeblikket er alt tilbake til de gode gamle responstidene. Men jeg blir ikke forundret om de elendige tilstandene kommer tilbake igjen utover dagen i morgen ettersom trafikken tar seg opp. Etter det jeg har sett de siste dagene så har ping tidene gått opp og ned i takt med døgnet og trafikkmengde. Fra 30-35 (det normale) til helt opp i 800-900 på det værste. Er ganske sikker på at responstiden til Fiji-øyene er bedre enn det...

Men det er jo lov å håpe på at det holder seg :ermm:

 

Kl. 01.45 :)

 

Sporer rute til bbc.co.uk [212.58.224.131]

over maksimalt 30 hopp:

 

  1  <1 ms  <1 ms  <1 ms  192.168.0.254

  2    8 ms    8 ms    8 ms  ti112210a080-l1.ti.telenor.net [80.212.0.0]

  3    7 ms    7 ms    7 ms  ti0008d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.80.41]

  4    *        *        *    Forespørsel avbrutt.

  5    9 ms    8 ms    9 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]

  6    30 ms    29 ms    28 ms  rt-amsix.tcams.bbc.co.uk [195.69.144.169]

  7    37 ms    37 ms    37 ms  212.58.239.141

  8    37 ms    37 ms    37 ms  212.58.238.33

  9    37 ms    37 ms    37 ms  rdirwww-vip.thdo.bbc.co.uk [212.58.224.131]

 

Sporer rute til static-ip-62-75-174-172.inaddr.intergenia.de [62.75.174.172]

over maksimalt 30 hopp:

 

  1  <1 ms  <1 ms  <1 ms  192.168.0.254

  2    9 ms    9 ms    23 ms  ti112210a080-l1.ti.telenor.net [80.212.0.0]

  3    7 ms    7 ms    7 ms  ti0008d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.80.41]

  4    *        *        *    Forespørsel avbrutt.

  5    8 ms    8 ms    9 ms  ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net [146.172.105.2]

  6    29 ms    28 ms    28 ms  AMS-IX.AMS-1-eth010-101.nl.lambdanet.net [195.69.144.212]

  7    31 ms    31 ms    31 ms  DUS-1-pos011.de.lambdanet.net [82.197.128.29]

  8    32 ms    34 ms    32 ms  Intergenia-DUS2.de.lambdanet.net [217.71.110.246]

  9    32 ms    31 ms    32 ms  DF-SX-01.intergenia.de [62.75.135.62]

10    32 ms    32 ms    32 ms  static-ip-62-75-174-172.inaddr.intergenia.de [62.75.174.172]

Lenke til kommentar

Pokker heller da! Nå er jo alt plutselig tilbake til den samme gammle drit-pingen på 500-600 ms :mad:

Dette hadde jo Telenor FIKSET, og så dukker problemet bare opp igjen etter noen dager? :thumbdown: Oppfordrer alle Telenor-kunder som i det hele tatt bryr seg om dette til å kaste seg på kundeservice. Dem må ikke få lov til å reagere like tregt som sist!

 

Edit:

 

Har nå vært i kontakt med kundeservice angående problemet, og dem skulle sette driftssenteret på det. Sa at det kunne ta opp til to virkedager før feilen ble rettet, uansett hvor den var. Den kunne være i Telenors nett (noden ti0001b300-ge0-0-0.ti.telenor.net), eller feilen kunne være på britisk side av linja.

Forklarte dem uansett nøye at dette var en feil som kom tilbake nøyaktig en uke etter at dem faktisk hadde fikset det... :roll:

Endret av Claw
Lenke til kommentar

C:\Documents and Settings\Glenn>ping bbc.co.uk

 

Pinger bbc.co.uk [212.58.224.131] med 32 byte data:

 

Svar fra 212.58.224.131: byte=32 tid=586ms TTL=117

Svar fra 212.58.224.131: byte=32 tid=594ms TTL=117

Svar fra 212.58.224.131: byte=32 tid=576ms TTL=117

Svar fra 212.58.224.131: byte=32 tid=585ms TTL=117

 

 

C:\Documents and Settings\Glenn>tracert www.demon.co.uk

 

Sporer rute til fifteenth.www.demon.net [194.159.80.39]

over maksimalt 30 hopp:

 

1 1 ms <1 ms <1 ms router [192.168.1.1]

2 11 ms 17 ms 12 ms *

3 10 ms 10 ms 10 ms ti0028d320-ge0-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.81

.61]

4 * * * Forespørsel avbrutt.

5 * * * Forespørsel avbrutt.

6 * 31 ms 31 ms ti0001b300-ge0-1-0.ti.telenor.net [146.172.105.1

0]

7 594 ms 588 ms 584 ms anchor-service-1-s251.router.demon.net [193.195.

25.10]

8 587 ms 586 ms 579 ms fifteenth.www.demon.net [194.159.80.39]

 

Har skrevet mail til kundeservice.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...