Gå til innhold

Er Cervin Vega CLS-10 et godt valg til 2500,-?


Anbefalte innlegg

hvis det er som du sier at du vil at det skal være myyye trykk og bass, så tror jeg du går på en smell om du velger psb, ikke misforstå, psb er nok gode høyttalere, men tror ikke de er noe for deg.

 

skjønner ikke hvordan folk kan anebefale alle andre høyttalere fordi de synes de er bedre, men for han så er vel cv noe av det bedre, han er ikke ute etter nøyaktig og detaljert lyd, han vil ha bulder og brak, og da er det stort sett bare cv som duger.

 

Men på den annen side så er det jo greit med noen høyttalere man ikke vokser ifra, cv vokser man fra uansett etterhvert.

 

Ett annet alternativ du kan gå for er Dynavoice challenger m85, de kan du mikse litt med lyden slik du vil, vil du ha masse bass så fjerner man bare de "proppene bak" og vil man ha ren og fin lyd så plugger man igjen portene. De er også meget lettdrevne og tror de fint kan brukes med den forsterkeren du allerede har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kopla opp cyrus settet mitt til noen høyttalere jeg har fra før bare for å teste, de har funka fint før, men no virker ikke forsterkersettet, den bare blinker rødt, og strømforsyningen er det ikke lys på i det hele tatt, men broren min sier det har vert sån før, men hva skal jeg gjøre? vet dere hva som er feil?

7916078[/snapback]

 

Det er mulig det er en sikkting som har gått.

hvis det er som du sier at du vil at det skal være myyye trykk og bass, så tror jeg du går på en smell om du velger psb, ikke misforstå, psb er nok gode høyttalere, men tror ikke de er noe for deg.

7919305[/snapback]

Jeg skjønner hva du mener, men så skal det legges til at bassene som er i image serien er helt drøye. Jeg hadde ikke trodd de skulle fikse dypbass så bra som de gjør.

Mulig Dynavoice er ett godt valg, det vet jeg ikke fordi jeg aldri har hørt M85

Lenke til kommentar

takk marius :) så visst jeg velger Dynavoice challenger m85 så blir det mye bass og drykk likevel om jeg ikke kan stille det på forsterkeren? men da er spørsmålet: Dynavoice challenger m-85 eller PSB Image T45, jeg vil ha myye bass og høøyt trykk som kjennest i brystet når man spiller høyt, jeg har et 7m2 rom, og en

Cyrus III forsterker pluss power sloppy strømforsyning.

Endret av dust123456
Lenke til kommentar
men er det lurt å kjøpr t45 til cyrus settet mitt da, for me cyrus går det ikke an å stille bassen og sån, så blir det ikke da litt lite bass og sån?

7916078[/snapback]

Det skal man egentlig ikke gjør. Da forandrer du jo lyden, du vil vel ha den lyden som er ment på opptaket?

 

takk marius :) så visst jeg velger Dynavoice challenger m85 så blir det mye bass og drykk likevel om jeg ikke kan stille det på forsterkeren? men da er spørsmålet: Dynavoice challenger m-85 eller PSB Image T45, jeg vil ha myye bass og høøyt trykk som kjennest i brystet når man spiller høyt, jeg har et 7m2 rom, og en

Cyrus III forsterker pluss power sloppy strømforsyning.

7926235[/snapback]

 

Da er nok Dynavoicene også ett godt valg vil jeg tro. Men ville prøvd å dratt å hørt på de forskjellige høyttaleren. Da finner du de som du liker best

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Ihvertfal hos meg så får jeg et drit bra trykk hvis jeg fjerner noen av skumproppene bak, jeg har en harman kardon forsterker, men har hatt både denon og nad, og det var godt med bass i alle de, så tror det skal funke med forsterkeren din også uten og ha noen videre kjennskap til den forsterkeren du har.

 

det hadde blitt mer trykk med cv, men tror rett og slett forsterkeren din blir for liten for cv, så ville prøvd Dynavoice om jeg hadde vært deg.

 

her er en link til en test av en lillebroren til challenger m85:

Test: Dynavoice challenger m65

 

Hvis du ser litt lenger ned på denne siden så ser du en test av Challenger m85.

Test: Dynavoice challenger m85

 

Om likevel skulle synes det mangler litt bass, så kan du jo kjøpe en subb i tilleg litt senere. eks: Xtz 99W10

 

Btw: kan trygt anbefale og handle fra den siden om du skal handle dynavoice.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Dette er det mest tåpelige fjortisinnlegget jeg har sett på web siden jeg fikk Internet i 1994, og bare det at du kaller Pioneer og Proson "feinsmecker-høyttalere sier jo sitt.

Noen vil faktisk høre musikk også, det er ikke alle som _kun_ vil da bass, ca. 70% av informasjonen ligger i mellomtone og diskant på en gjennomsnittsinnspilling.

7912408[/snapback]

 

Det jeg mener med "feinsmecker" høyttalere er såkalte pianolakkerte tårnhøyttalere med 2 diskanter, masse mellomtoner og en hel rad med 6,5" til max 8" basser som tror de spiller bedre enn alt fra 10" og oppover... og pioneer og proson tror jo at de har ekte hifihøyttalere, derfor tok jeg de med i eksempelet.

 

Det du sier om at 70% av lyden ligger i diskant og mellomtone synes jeg er helt feil! Jeg vil heller si at 50% er mer realistisk, for uten bassen så får du ikke helhet og realisme i lyden... men hvis du tenker på hvor mange % av frekvensområdet diskant og mellomtone operer i så kan det være mulig. Men så blir det jo helt feil å tenke den veien å... ;)

Lenke til kommentar
Ett annet alternativ du kan gå for er Dynavoice challenger m85, de kan du mikse litt med lyden slik du vil, vil du ha masse bass så fjerner man bare de "proppene bak" og vil man ha ren og fin lyd så plugger man igjen portene. De er også meget lettdrevne og tror de fint kan brukes med den forsterkeren du allerede har.

7919305[/snapback]

 

Misforstå meg rett, men mener du virkelig at lyden blir ren og fin uten bass? :wow:

Lenke til kommentar
Misforstå meg rett, men mener du virkelig at lyden blir ren og fin uten bass?  :wow:

7929732[/snapback]

Bassen blir da ikke borte om man plugger igjen bassportene?

Og det du skriver i innlegget over om at 6-8" ikke kan spille like bra som en 10" er bare tull og det tror jeg du også skjønner.

Jeg hadde noen høyttalere før med 2x12", 5.5" mellomtone + 1" diskant. Og når jeg kjøpte PSB T45 med 2x 5.25" basser og 1" diskant fikk jeg mye mere ut av de lavere frekvensene. Mye bedre bass i de enn de store gamle jeg hadde. Kan ikke måle kvalitet per liter, men det du virkerlig hører

Det med at all informasjonen ligger i diskant og mellomtone er også riktig. Bassen er ikke på langt nær 50% av lydbildet

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Ett annet alternativ du kan gå for er Dynavoice challenger m85, de kan du mikse litt med lyden slik du vil, vil du ha masse bass så fjerner man bare de "proppene bak" og vil man ha ren og fin lyd så plugger man igjen portene. De er også meget lettdrevne og tror de fint kan brukes med den forsterkeren du allerede har.

7919305[/snapback]

 

Misforstå meg rett, men mener du virkelig at lyden blir ren og fin uten bass? :wow:

7929732[/snapback]

 

jeg har aldrig sagt at man trenger og plugge igjen _alle_ portene, det er tross alt 4 porter bak, og det følger med propper, slik at man kan finne ut hva en liker best.

Syns noen det låter best med alle fire åpne så værsågod jeg skal ikke hindre deg.

 

og det er fremdeles bass selvom man tetter alle portene, det er faktisk ganske bra bass selvom alle er plugget igjen. ;)

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Bassene blir ofte mere presise og raskere når de er plugget igjen

7930303[/snapback]

 

nettop, den blir ikke like dyp, men blir mer strammet opp, noe som kan være meget kjekt på diverse typer musikk.

 

Kjører selv med 2stk åpne porter på mine dynavoice, syns det gir en ganske god mix av dyp og presis bass. blir liksom en mellomting.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Det med at all informasjonen ligger i diskant og mellomtone er også riktig. Bassen er ikke på langt nær 50% av lydbildet

7929759[/snapback]

 

De fleste detaljer ligger kanskje i diskant og mellomtone, men det vil jo ikke si at lydbildet blir komplett uten bass. Jeg for min del får fnatt når jeg skrur av all bass...

7930439[/snapback]

 

Selvfølgelig er ikke lydbilde komplett uten bass, hadde fått fnatt jeg også om jeg endag skulle spilt musikk og bassene i høyttalerne ikke hadde fungert, kan egentlig ikke akkurat si at noe er viktigst, for hvis man mangler en av tingene uansett om det skulle være mellomtone eller bass så vil det jo låte elendig.

 

Og når vi er inne på saken med bass så finnes det jo mange typer bass, bass som bare romler, presis, kjapp bass osv, er litt opp til hver enkelt, selv liker jeg at det er litt dyp bass, men ikke så mye at det begynner og flyte utover og ødelegge hele lydbilde, samtidig så vil jeg at bassene skal henge godt med når en eller annen vill trommis slår som en gærning på trommesettet.

 

Sikkert mye skriveleifs, men er litt trøtt så forgive me. :p

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har skjønt er hvorfor folk sier at alle C-V høyttalere bare har rumlebass? Jeg har Cerwin Vega V-12F og jeg har ingen problemer med treg bass, enda de spiller bra dypt med stor nok forsterker i rette rommet...

 

For meg er det viktig at de spiller dypt og med realistisk trykk, spesielt til film! Akkurat der synes jeg personlig at store elementer glimrer til sitt bruk...

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke har skjønt er hvorfor folk sier at alle C-V høyttalere bare har rumlebass? Jeg har Cerwin Vega V-12F og jeg har ingen problemer med treg bass, enda de spiller bra dypt med stor nok forsterker i rette rommet...

 

For meg er det viktig at de spiller dypt og med realistisk trykk, spesielt til film! Akkurat der synes jeg personlig at store elementer glimrer til sitt bruk...

7930668[/snapback]

 

de som sier det er nok folk som har hørt cv på altfor små forsterkere, med nok strøm så henger elementene godt med, det største problemet til cv sitter i diskanten og mellomtonen, den kan jo ikke måle seg med de høyttalerne som ikke bare prioriterer bass.

Lenke til kommentar

Selv har jeg gått fra Cerwin vega XL 15 og XL18 subber og et relativt trøkkbart PA anlegg til Cervin vega AL 752. Og vil vel påstå at disse har den mest kontollerte bassen CV noen gang har produsert. Men dæken hvor jeg savner dypbass! Selv om AL'ene spiller pent til å være CV.

 

Dog.. det hjalp ikke på husverten. Utkastelsestruslene var der likevell. Så nå kjøres bassen på minus på forsterker og mixebord. STOR psykisk nedtur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...