Gå til innhold

Norge = norsk Språk Ja takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ellers er jeg enig(fordi om jeg hater telefonselgere/ folk som står på gata og skal ha deg til å bytte strøm eller ha et nytt kreditkort)((skaff dere en annen jobb det mangler folk i fiskeflåten anleggsbransjen helsevesnet og masse masse andre jobber dere kan gjøre isteden for å plage folk)) at en bør lære seg språket når man kommer til et annet land

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oppdaget noe merkelig angående dette i helga. Var på fest og møtte en utvekslingsstudent fra USA. Hun har bodd i Norge siden sommeren/høsten 2006. Hun snakket utrolig bra norsk, og da mener jeg utrolig bra. Hun var lett å forstå og hadde et veldig godt vokabular.

Jeg tror grunnen til dette er at hun må bruke norsk til daglig. På skolen, hjemme, i det sosiale osv.

7982802[/snapback]

Å gå fra et Germansk språk til et annet er faktisk noe helt annet enn å gå fra et Arabisk eller slavisk til et Germansk. Men for all del, imponerende av hun, jeg regner med hun er god med språk gennerelt sett.

Skrevet

Å gå fra et Germansk språk til et annet er faktisk noe helt annet enn å gå fra et Arabisk eller slavisk til et Germansk. Men for all del, imponerende av hun, jeg regner med hun er god med språk gennerelt sett.

8091081[/snapback]

Forsvarer du at noen som har bodd her i 20 år ikke kan norsk?

Skrevet

8091081[/snapback]

Forsvarer du at noen som har bodd her i 20 år ikke kan norsk?

8091323[/snapback]

At det var? Hvordan i all verden klarte du å trekke den konklusjonen ut av innlegget mitt? :dontgetit:

Skrevet

At det var? Hvordan i all verden klarte du å trekke den konklusjonen ut av innlegget mitt? :dontgetit:

8099570[/snapback]

Det bare virket sånn. Jeg tolket det litt i den retning at du sier at det er greit at noen bor her i mange mange år, men ikke kan norsk fordi språket de ikke kom fra var germansk. Jeg regner med at jeg tok feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...