Gå til innhold

adobe shockwave i ubuntu?


ZeS

Anbefalte innlegg

heiho :)

er det mulig å få shockwave player til å funke i ubuntu(edgy)? bruker FF2,0 har prøvd å trykke på install plugin manuelt, men får beskjed om at det ikke er noen player som støtter min platform og browser :'( noen som vet om noen andre muligheter?(opensource eller non-free shait som funker)

begynner å bli temmelig lei supertux, gnometris og dxball nå :p

 

edit: eneste muligheten jeg kan komme på som kanskje funker er å kjøre firefox(for windows) i wine, og installe shockwave der, og bruke kun windows versjonen.. :hmm: tja ka du tru?

Endret av ZeS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fare for å virke helt grønn, men hva er egentlig forskjellen på flash og shockwave?

 

Men hvis du vil ha shockwave til linux desktop må du nok være med å signere denne: http://www.petitiononline.com/linuxswp/petition.html

 

Og få alle de du kjenner til å være med å signere også... Jeg tror ikke det er en veldig stor jobb for adobe å porte shockwave, med tanke på at de allerede har portet flash og at shockwave plugin'en deres fungerer både for mozilla-browsere og konqueror-baserte browsere på både windows og mac os.

Lenke til kommentar
I fare for å virke helt grønn, men hva er egentlig forskjellen på flash og shockwave?

7853477[/snapback]

 

Såvidt jeg har forstått, så tilbyr Shockwave en 3D renderingsmotor, HW aksellerert grafikk, lettere nettverkshåndtering osv. I motsetning til Flash som er ment for 2D rendering og gjør dette veldig raskt og bra (på Windows iallefall :D ).

 

Shockwave bruker sikkert DirectX, og vi alle vet hvordan microsoft-directx-10.0.pkg pakka fungerer på linux ;) .

Lenke til kommentar
I fare for å virke helt grønn, men hva er egentlig forskjellen på flash og shockwave?

7853477[/snapback]

 

Såvidt jeg har forstått, så tilbyr Shockwave en 3D renderingsmotor, HW aksellerert grafikk, lettere nettverkshåndtering osv. I motsetning til Flash som er ment for 2D rendering og gjør dette veldig raskt og bra (på Windows iallefall :D ).

 

Shockwave bruker sikkert DirectX, og vi alle vet hvordan microsoft-directx-10.0.pkg pakka fungerer på linux ;) .

7853968[/snapback]

du har forstått riktig ;)

om shockwave bruker DirectX har jeg ingen anelse om :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at shockwave bruker directx. Finnes directx for mac OSX da? Skal jeg tippe så bruker det et egenutviklet bibliotek. - Microsoft er jo ikke de eneste som kan lineæralgebra.... Uansett, signér den underskriftskampanjen hvis du vil ha shockwave til linux.

Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på at shockwave bruker directx. Finnes directx for mac OSX da? Skal jeg tippe så bruker det et egenutviklet bibliotek. - Microsoft er jo ikke de eneste som kan lineæralgebra.... Uansett, signér den underskriftskampanjen hvis du vil ha shockwave til linux.

7855591[/snapback]

it has been done already ;)

Lenke til kommentar

Om jeg ikke har misforstått helt kan man kjøre shockwave i konqueror med Reaktivate pluginen som bruker WINE?

July 9, 2001 (The INTERNET). Nikolas Zimmermann and Malte Starostik today announced the availability of reaktivate for Konqueror, KDE's web browser. Reaktivate enables Konqueror to embed ActiveX controls, such as the popular Shockwave movies, for which no native Linux/Unix solution exists. Reaktivate relies on the WINE libraries to load and run ActiveX controls.
Link: http://www.konqueror.org/announcements/reaktivate.php

 

Men det finns vel ikke noe slikt for Firefox :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...