Gå til innhold

Kjøre en dedicated server online (ikke lan)


Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned dedicated server og amxmodx og alle de tingene å mekket meg meg en server. Jeg vet at man må åpne porter og en masse slit for at den skal kunne spilles online med helt randome spillere, men så her om dagen sa en kompis til meg at man kunne kjøre en online server hvis man kjørte den på en annen datamaskin eller noe sånt han egentlig ikke kunne noe om :!: men jeg lurte på om noen visste noe om dette, evt. vet hva man skal gjøre (åpne porter) for at serveren kan bli kjørt online.

Begynner å bli ganske lei at når vi bruker serveren må det være via hamachi (lan software) pga dårlig ping pluss er umulig å spille pcw på den unless motstanderen er på samme hamachibruker som oss da..

Takker for alle svar :)

 

edit: lurer på om noe av dette står i matsemann sin guide, men er litt vanskelig alt der. så takker fortsatt for svar :p

Endret av MDahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bare være å ha porten som står nevnt i cs dedicated server åpen det.. 21017 eller no, husker ikke, lenge siden jeg drev med dette...

 

Så eneste du behøver å vite da, er din ip (den som står blir feil for andre folk), så når du har funnet riktig ip på whatismyip.com eller no, så skriver du den, med :portnummeret..

 

Håper dette hjalp deg

Lenke til kommentar

Hvilken internettlevrandør har du?

du må nemelig inn på adsl modemet, eller vist du er tilkobla en router imellom adsl modemet og pc en din så kan du gå inn på den og jøre det!

de finnes guider på de flsete internettlevrandører sine hjemmesider om hvordan du åpner porter.

og etter du har fått åpnet portene dine eller den ene porten så må du gå inn på en side som du kan skjekke ipen din fks itavisen.no sitt speedometer!

da får du en ip som fks 80.52.106.22 og den ipen du får der må du gi til dine medspillere men med 27015 etter ip adressen slik som dette: 80.52.106.22:27015

 

dette skal fungere vist du har åpna porter riktig! kjekk internettlevrandøren din sin hjemme side etter guide! :)

Lenke til kommentar

vist du har telenor så har du dynamisk ip (mest sansyneligt) og ikke statisk.

de vill si at for hver gang du starter opp pc en eller kobler fra og til breibåndet vil du få en ny offisiel ip som blir vist på nettet!

så etter at du har startet serveren må du gå inn på internett å finne ut hvilken ip du har akkuratt nå!

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=94159

 

gå inn der å trykk ta testen så ser du etterpå hvilken ip du har!

som sakt så må du åpne porter i routeren din!

 

Hva heter ditt adsl modem?

 

http://www.online.no/fcgi-bin/search.cgi

 

siden du har telenor kan du gå inn der å søke på : åpne porter ,og finne navnet på ditt eget adsl modem å følge veiledningen som du finner!

 

vist du fortsatt ikke får til og åpne portene dine så kan du ringe telenor kundeservice teknisk avdeling, så hjelper de deg sikkert!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...