Gå til innhold

VGnetts Avhengighets-Artikkel om WoW.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjett om jeg ikke fikk høre dette idag da. Var jo på nyhetene og alt! Snakk om at noen har noe imot World of Warcraft. Les selv!

VGnet:WoW-spillere mister kontrollen

Selv om noen ikke kan slutte å spille/slutter alle aktiviteter og sosial "samvære", så betyr det jo ikke alle. Selv er jeg ute, og gjør alt jeg behøver å gjøre, tenker på utenkelig mye annet en WoW. Pluss at jeg spiller (uten å ende opp med noen følelsesmessige problemer når jeg skal logge av :p).

Og hvis noen faktisk ønsker å spille 24/7 så værsåsnill å la dem holde på! Det er bare for moro (selv om det muligens finnes en grense). Har enda ikke sett noen løpe rundt med stav og tro de er en Nightelf Priest.

World of Warcraft er ett tidsfordriv, akkurat som TV (Ja, finnes det ingen som er avhengig av TV?). Kanksje "små barn" burde ha World of Warcraft-kontoen sin kontrollert/overvåket eller bestemt av foreldre eller foresatte. Min mening isåfall. Men selv sier jeg at barn burde gjøre andre ting enn å bare sitte å spille også.

*Take control*

Åh, unnskyld. Jeg så ikke posten, beklager beklager! Bare slett denne her da! =D

Endret av Lysestaken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har jo større problemer enn andre da. Når wow først var ute, så kjenner jeg meg igjenn av beskrivelsene som ble brukt om oss wow spillere:S

Skrevet (endret)

Jeg kan være enig i at wow for enkelte personer kan være like avhengighetsskapende som dop. Har selv rundt 30 dager /played på to 60 og 10 på en 29 (twinking ftw) så jeg vet hva jeg snakker om. Forskjellen er dog at wow ikke ødelegger kroppen din.

Jeg ser ikke noe problem med å ta friår fra skole/jobb for å spille wow også komme tilbake igjen. Man har det jo strengt tatt moro mens det varer, og så, når man har spilt 12 timer i dølgnet i et år, er man lei (gjelder for 99.99% av alle som spiller wow, den siste 0.1 promillen har fra før et så vanskelig liv at det ikke er wow som er skylden til at de ikke klarer å komme tilbake, husk at rundt 20% av den norske befølkning til enhver tid er sykemeldt/trygdet). Når man da er lei kan man bare fortsette der man slapp i rl, kanskje ikke rik på livserfaring men man har hatt det gøy, and that's what life's all about...

(edit: og når det gjelder de foreldra som har vanskeligheter med å styre barnet sitt er det bare å SETTE GRENSER. Hvis ungen din har et så stort problem med wow, slå av strømmen klokka 10 hver kveld på rommet hans/hennes. Det blir bråk i starten, men ærlig talt, ungdommen har til enhver tid villet være lenge ute, pilse, ikke gjøre lekser etc. jeg ser ikke hvorfor spilling av wow skal være vanskeligere å håndtere).

Endret av Coaxmetal
Skrevet

Altså, det er rimelig stor forskjell på å spille wow, og å være avhengig av wow.

Er du avhengi, skjer dette:

* Du mister "real-life" venner.

* Du får "internettvenner", du kaller venner.

* Du kan bli feit

* Du får lite frisk luft

* Du tenker ikke på annet en wow

* Du sover mindre

* Du innser først når du blir voksen, at du har brukt opp den kuleste tiden i livet ditt, ungdomstiden, på et spill.

Hvis du derimot ikke er avhengi, og spiller sånn nå og da:

* Du beholder dine real-life venner.

* Du får deg "internett venner", du kaller venner.

* Du holder deg i form, ved å gjøre andre ting.

* Du tenker på andre ting en wow. Slik som f.eks, kjærlighet, soving, jobb, penger, utdanning, livskvalitet etc.

* Du sover kanskje normalt ?

* Du blir voksen, fornøyd, og tenker tilbake på ungdomstiden med et smil.

Skrevet

* Du tenker på andre ting en wow. Slik som f.eks, kjærlighet, soving, jobb, penger, utdanning, livskvalitet etc.

7842650[/snapback]

Sånn jeg ville beskrevet meg selv.

Skrevet
Altså, det er rimelig stor forskjell på å spille wow, og å være avhengig av wow.

* Du kan bli feit

* Du får lite frisk luft

* Du sover mindre

* Du innser først når du blir voksen, at du har brukt opp den kuleste tiden i livet ditt, ungdomstiden, på et spill.

7842650[/snapback]

Jeg er 23 år nå, så jeg ser på meg selv som voksen, og vokste altså opp før wow kom. Det at noen faller utenom, og ikke drar på fester etc. og ikke blir helt inkludert i klassemiljøet skjedde jo da også. Det er altså ikke noe nytt at folk ikke får det helt store utbyttet av ungdomstida, og min påstand er: de som nå blir avhengige av wow er de som uansett faller utenom. Så det er altså ikke wow som er problemet.

Skrevet (endret)
Jepp, helt enig i det.

7842889[/snapback]

Jeg også, er også lei av at aviser og internettsider fremstiller alle WoW spillere som idioter uten et normalt liv. En nøytral person som leser sånt i avisene får jo intrykk av at alle som i det hele tatt har prøvd WoW ikke gjør annet enn å spille, det har jeg selv merket. Men heldigvis er jeg en såpass oppegående person at jeg kan heve meg over det å forklare hvordan ting egentlig foregår, og poenget er jo at nesten samtlige av de som spiller WoW har denne egenskapen, derfor synes jeg det er synd at spillet vinkles fra kun denne siden gang på gang, i hvertfall tatt i betrakting at det er de "avhengige" som det faktisk feiler noe, hvis jeg kan bruke et slikt uttrykk.

Edit: Legger ved en link til VG's anmeldelse av spillet som etter min mening ikke gir det samme intrykket som artikkelen over, les anmeldelsen her.

Endret av Termometer
Skrevet

Jeg vet, leste det selv og er enig!!

Men kan ikke en eller annen slette denne? Var så teit av meg å ikke skjekke om noen hadde lagd en allerede. x)

Skrevet (endret)
Forskjellen er dog at wow ikke ødelegger kroppen din.

7842531[/snapback]

Åjoda, det kan lett ødelegge kroppen din. Har hørt om mange som har ryggsmerter, nakkesmerter, begynner å legge på seg vekt, mister alt som heter kondisjon. Så jo, være avhengig av et spill kan ødelegge kroppen din.

Btw, jeg er en av de som har vært avhengig av wow, dog jeg kom meg ut av hele det greiene der, nå er jeg ute med venner, sover normalt, følger med på skolen, får bedre karakterer, og jeg merker selvfølgelig at kroppen begynner å bli i bedre form en den var på sitt værste når jeg som nevnt ovenfor led av konstante smerter i rygg og nakke.

-T

Endret av TheoB
Skrevet

Lycantrophe:

Joda, men det er jo jeg som ødelegger kroppen fordi jeg er avhengig av spillet. Er jo en sammenheng der. F.eks: Jeg hadde ikke ødelagt kroppen av å sitte 7-8 timer foran skjermen om jeg ikke var avhengig av å spille.

Skrevet
Folk som mister kontrollen er svake mennesker mener jeg.

7843332[/snapback]

Du og Gry Jannicke Jarlum kommer sikkert til å dele Nobelprisen neste år.

Virkeligheten er desverre ikke så enkel.

Skrevet

* Du kan bli feit

* Du får lite frisk luft

* Du sover mindre

Hvis du derimot ikke er avhengi, og spiller sånn nå og da:

7842650[/snapback]

QFT

Skrevet (endret)

* Du mister "real-life" venner. Ikke hendt ennå

* Du får "internettvenner", du kaller venner. men for faen, de er jo venner de også, på en måte

* Du kan bli feit vært tynn som ei flis siden jeg var liten, kommer aldri til å forandre seg, Gid det var sånn :p

* Du får lite frisk luft får nok ^^

* Du tenker ikke på annet en wow åjoda, skolen er det som jeg tenker mest på (og som bekymrer meg mest)

* Du sover mindre Jeg sover alt mellom ingenting og 12 timer per natt, store variasjoner fra dag til dag

* Du innser først når du blir voksen, at du har brukt opp den kuleste tiden i livet ditt, ungdomstiden, på et spill. pfft, voksen, hva er det for no?

Nåh, er jeg avhengig? ^^

Endret av Per-Stian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...