Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til ny lykt/reflektor på BMW


oro2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Reflektoren på min høyre hovedlykt (nærlys) er delvis smeltet i stykker slik at pæren detter ned, og det går heller ikke an å justere lysene riktig.

Jeg må få bilen EU-godkjent å bil fikse det billigst mulig uten at det blir dårlig.

 

Jeg ser at biltema har noe de kaller komplett lyskaster til ca 900 kroner. Er dette å anbefale, eller er det bedre å finne noe hos en opphugger?

 

Da jeg spurte hva Snap Drive skulle tatt for jobben var det snakk om flere tusen.

Må jeg forresten skifte hele lykten (blinklys, fjernlys og park/nærlys), eller går det an å bare skifte lykten med nærlys/parklys?

 

Det er snakk om en BMW 316, E36 97-modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant noen frontlykter til E36 her.

Jeg vet ikke om det kan hjelpe deg, men du kan jo alltids ringe å høre hva de skal ha for en av de lyktene om de er av samme serie. Telefonnummeret står på linken der iallefall. Disse lyktene er riktignok fra en skadebil, men de skal jo være i orden. Ring og hør, billigere enn om du må kjøpe ny!

Lenke til kommentar

Takk for svar. På biltema sa de at de ikke hadde disse lyktene lenger, så da blir nok "høggern" siste løsning. Bilextra skulle ha 2500 kroner, og det syns jeg blir litt mye.

 

I forbindelse med bytte av lykt hadde jeg også tenkt å kjøpe en verkstedhåndbok fra Haynes. På listen over bøker på Biltema og Bilextra finnes det ingen bok som dekker BMW 3-serie 97-modell. Den ene går opp til 96 (E36), og den andre starter på 98 (E46). Er det store forskjeller mellom 96- og 97-modellen (E36), eller kan jeg trygt kjøpe den boken som gjelder opp til 96-modell?

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Ja jeg tror jeg satser på boken for E36 frem til 96. På nettet finner jeg bare en bok fra 92-98, så jeg antar at det er et eldre opplag av den de har hos Biltema.

 

 

En ting til:

Hva er det vanlig å ta for deler hos en opphøgger?

Jeg ser at flere vil ta mellom 2 og 3 tusen for en lykt fra en vraket bil, og syns det er veldig dyrt når jeg kan få en ny til 2500. Finnes det noe ca-tall på hvor stor prosentdel av nypris man tar for en del?

Lenke til kommentar
Ja jeg tror jeg satser på boken for E36 frem til 96. På nettet finner jeg bare en bok fra 92-98, så jeg antar at det er et eldre opplag av den de har hos Biltema.

 

 

En ting til:

Hva er det vanlig å ta for deler hos en opphøgger?

Jeg ser at flere vil ta mellom 2 og 3 tusen for en lykt fra en vraket bil, og syns det er veldig dyrt når jeg kan få en ny til 2500. Finnes det noe ca-tall på hvor stor prosentdel av nypris man tar for en del?

7882506[/snapback]

 

Dette er veldig forksjellige fra høgger til høgger men kan ikke tenke meg noe mer enn 600-800 kr for en brukt en i grei stand.

 

fikk selv 2 stk vippe lykter til en celica 86 modell til 400 for begge.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...