Gå til innhold

Vista Upgrade for XP Pro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge komplett.no så kan man bare bruke Windows Vista upgrade med følgende tidligere windowsversjoner:

Microsoft Windows XP Home Edition SP2 eller nyere

Microsoft Windows XP Media Center 2004

Microsoft Windows XP Media Center 2005

Microsoft Windows Vista Home Basic Edition

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330321

Hva med Windows XP pro?

Jeg kjørte Windows Marketplace upgrade options tool og den sa at jeg kunne oppgradere til alle typene, men at jeg måtte kjøre en clean install for å oppgradere. (noe som ikke er noe problem da det er det jeg ønsker)

Men så mener jeg å ha lest at en er nødt til å ha en aktivert windows på maskina for å oppgradere. Dette var såvidt jeg husker også fra ei norsk side.

Så hva er sant?

Kan jeg installere Windows Home Premium Upgrade på en blank harddisk på samme måte som jeg kan med Windows XP Pro upgrade? Altså at jeg bare hiver i XP-cd'en under pre-installasjonen for å vise at jeg har den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det virker som om man ikke kan installere en Vista Upgrade versjon uten å installere fra en eldre Windows-versjon, men jeg er ikke 100% sikker på at det har vært offisielt bekreftet fra MS sin side.

Den listen på komplett gjelder nok bare såkalt "in-place" oppgraderinger, dvs. oppgradering uten å formatere HDD-en, ta vare på de gamle programmene osv. Man kan oppgradere uten å ta vare på programmer (i essens en clean install, bare at den må startes fra Windows) fra alle Windows-versjoner som støttes å oppgradere fra.

Edit: Offisiel bekreftelse. link.

Endret av dravisher

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...