Gå til innhold

Advarsel ang. kjøp av reflexvester til bil!


Jarmo

Anbefalte innlegg

Helt latterlig å se dere krangle over en refleksvest. Det er da hevet over enhver tvil at dette faktisk er nyttig? Har dere noen gang sett forskjellene på strekningen man ser en person uten refleks, kontra en som har på seg refleks?

 

Og hvordan dere ser på det å ha med seg en refleksvest i bilen som "å drasse den rundt" er for meg uforståelig. Dere drasser jo med dere reservehjul, isskrape, varseltrekant og andre ting?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
refleksvest er refleksvest her i huset. det får holde ;) Så lenge man har en refleksvest i bilen så trur jeg det bør være greit, visst ikke så er politimannen en forbanna idiot.

8023779[/snapback]

En del refleksvester fortjener ikke navnet sitt. Bruk av dårlig reflekterende vest er dumt og farlig!

Lenke til kommentar
Bilbelte er sikkerhetsutstyr. Refleksvest er bot-forhindring. Stor forskjell.

7889726[/snapback]

 

 

Refleksvest er sikkerhetsutstyr... hvis du er langt ute på en eller annen øde vei og MÅ gå fordi bilen ikke går og du er tom for batteri på mobilen, og du har svarte klær på deg, så er det så sinnsykt mye lettere for biler å se deg så de lar være å kjøre deg ned... Jeg skjønner selvfølgelig at enkelte folk syns det er teit å gå med, som for eksempel med hjelm på sykkel, men du vet aldri når ulykken intreffer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Men hvis du tar på deg vesten og går ut av bilen bryter du vel forskriften som sier at du alltid skal ha en vest i bilen...?  :cool:

8210910[/snapback]

Du kan alltids prøve å forklare med den der, men..

Gjelder jo samma med varseltrekanter, ordlyden i regelverket er lik på den, men det betyr ikke at det er ulovlig å ta den ut og faktisk bruke den til det den skal brukes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...