Gå til innhold

Ubuntuproblem, installasjon av ATI-grafikkkort


Anbefalte innlegg

Heisann

Prøver meg på Ubuntu (igjen), og denne gangen ser det ut som det meste fungerer som det skal. Har desverre ett stort problem etter å ha brukt Easyubuntu, Ubuntu driver å logger seg ut av seg selv tilsynelatende helt tilfeldig. Utrolig irriterende om man sitter med en skoleoppgave eller surfer, og den plutselig logger ut. :thumbdown:

 

Mistenker driverne til grafikkkortet selv, men er ikke kjent nok med Ubuntu til å løse problemt selv, noen gode forslag?

 

edit: Etter litt feilsøking fant jeg ut at Easyubuntu har fucket opp installasjonen av fglrx. Dvs, hadde ingen 3d-støtte. Prøvde derfor å installere fglrx manuelt via en Wiki på ubuntu, men gjorde bare vondt verre. Har nå litt texture-bugs, bla på musepekeren. Så nå er vi over på å få installert grafikkkortet skikkelig, ett ATI Radeon 9600 Mobile-kort. Det har fungert fint på tidligere ubuntuversjoner, så bør gå an å få det til å fungere på 6.10 også. Noen tips?

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å installere på nytt, og fulgte en guide som minnet om den du linker til, uten at det hjalp noe særlig. Når jeg kjører fglrxinfo etter innstallasjonen viser den Mesa-driverne, og ikke ati-driverne, og 3d-ytelsen er fraværende.

Tror kanskje jeg holder meg til de som følger med, trenger jo ikke full 3d heller, har windows i dual for spilling.

 

Ellers fungerer det flott :)

Lenke til kommentar
Prøvd å installere på nytt, og fulgte en guide som minnet om den du linker til, uten at det hjalp noe særlig. Når jeg kjører fglrxinfo etter innstallasjonen viser den Mesa-driverne, og ikke ati-driverne, og 3d-ytelsen er fraværende.

Tror kanskje jeg holder meg til de som følger med, trenger jo ikke full 3d heller, har windows i dual for spilling.

 

Ellers fungerer det flott :)

7834080[/snapback]

 

Vis du ikkje får fgrx til å funke kan du alltids bruke den åpne kildebaserte Radeon driveren

Den mangler noen funksjoner og er litt tregare i 3d ein fglrx, men elles funker Radeon veldig bra, og du slipper da å bruke treg 2d :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...