Mick123 Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Heisann:) Jeg har konto på tv2.no web tv, og for ca ett halvt års tid siden gikk det fint å streame ned ting derfra og til hardisken.. Blant annet med noen morsomme tv serier osv som jeg har brukt det til. På den tiden bruke jeg to program til dette: URL snooper v.2.0 og Net Transport v.2.2 Dette fungerte utmerket fordi url snooper fant da den riktige urlen som ofte startet med: mms:\\ ......og hadde .wmv på slutten. Problemet nå er att URL snooper ikke finner noen mms:\\ linker eller noe annet som jeg kan se fungerer. Er det noen som kan hjelpe meg her eventulet? Hadde vært meget takknemlig. Hilsen Mick:)
Forumforumforum Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Hvordan stiller dette seg i henhold til forumets retningslinjer? Er det lov å laste ned episodene for så å legge de på pcen?
Kjelsli Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Hvordan stiller dette seg i henhold til forumets retningslinjer? Er det lov å laste ned episodene for så å legge de på pcen? 7829873[/snapback] Hehe- ja, d var et godt spm. Han har jo egentlig betalt for det han ser på da, så han har i vertfal noen rettigheter. med mindre TV2 skriver at dette har han ikke låv til, så har han låv. Dette må han få vite før han betaler. Men jeg regner med "Mick123" som alle andre ikke leste bruker avtalen før han godkjente den:) hehe.
Forumforumforum Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Vel.. Hos TV2 betaler man for å se for en periode av gangen.. Tviler på at man har lov til å laste ned alt man vil f.eks i løpet av en uke, og betale 30 kr. for alt sammen..
Dotten Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Bare diskuter dere, det er snakk om vanlig opptak. Problemstillingen er luftet internt så om noen føler for at dette er noe man bør slå ned på her på diskusjon.no så får man sende noen gode argumenter på pm. Dere merker fint om vi skulle komme frem til at det ikke tillates, selv om jeg tviler på akkurat det. Ikke kommenter dette innlegget, videre diskusjon skal omhandle trådstarters spørsmål. So back on topic people
Mick123 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Skrevet 31. januar 2007 (endret) Ja hallo, er det noen som faktisk KAN hjelpe eller er folk bare ute etter å finne ut om jeg har LOV til det eller ikke? Det er jo ett fett uansett. Når man betaler så mye, så burde man f... meg kunne få dra ned ting man vil se på.. dessuten er det jo ikke sååå mye intressant, dessuten. si det sånn. hvis det feks kommer ett program la oss si kjetil og kjartan show da, som jeg feks har dratt ned, så er det jo jævlig kjedelig for meg å bare betale 60 kr for en mnd også bare få ned noe av det, eller altså så plutselig kommer det noe annet kult som man vil ha ned og da er det like greit å ha ett løpende abonoment, så jeg har hatt web tv i over 4 år nå, og grunnen til at det er kjekt å ta det ned er to ting: 1. det hendte før i tiden, når jeg hadde tråløst nett at forbindelsen ikke var helt stabil og jeg fikk en sabil overføring. 2. tv2 tar det bort når det blir forgammelt etterhvert, så da er det jo kult å ha det på pc`n og kunne så på det i ettertid. Dessuten er det jo bare til eget bruk, distribuerer jo ikke. Husk også i gamledager kunne man jo fiint ta opp med VHS eller dvd opptaker for den saks skyld i stua, forskjellen fra web tv er at du kan starte programmene når du måtte ønske og ikke passe på å enten starte opptakeren ii det programmet startet eller programere spilleren til å starte når programmet starter.. det er jo eneste forskjellen. men grunnen nå er at jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går lengre nå, siden den ikke finner noen mms:\\ linker.. Ps. Hos nrk går det fint som bare det. Endret 31. januar 2007 av Mick123
S.M. Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 jeg brukte vm recorder til å finne de rette url-ene, kansje den kan hjelpe.. Den skal også kunne ta opp programmet, men det anbefales ikke pga. lagging..
Mick123 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Skrevet 31. januar 2007 jeg brukte vm recorder til å finne de rette url-ene, kansje den kan hjelpe..Den skal også kunne ta opp programmet, men det anbefales ikke pga. lagging.. 7839167[/snapback] takk, mener du WM recorder ? http://www.wmrecorder.com/ Har du prøvd denne på tv2 ?
Mick123 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Skrevet 31. januar 2007 Testa wm recorder demo og det funka:) tusen takk for tipset, men har du fullversjonen eller veit hvor jeg kan å tak i det? Kanskje jeg må kjøpe det ? Takk igjen:)
S.M. Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Har ikke testet fullversjonen, turde ikke kjøpe den pga. ustabilitet i opptaket. Brukte heller vlc player til opptaket. Både gratis og god kvalitet..
Mick123 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Skrevet 1. februar 2007 Har ikke testet fullversjonen, turde ikke kjøpe den pga. ustabilitet i opptaket.Brukte heller vlc player til opptaket. Både gratis og god kvalitet.. 7845849[/snapback] men hvordan finner du bare linken med WM recorder ? når jeg brukte det startet den bare å laste ned med en gang.. men kvaliteten var helt ok, og like bra som den som tv2 legger ut.
Fruktkake Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Teknisk sett er det lovt, når du ser filmer på de fleste steamingtjenestene på nettet laster den bare ned videoen i en midlertidlig mappe og spiller av i nettleseren.
S.M. Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Har ikke testet fullversjonen, turde ikke kjøpe den pga. ustabilitet i opptaket.Brukte heller vlc player til opptaket. Både gratis og god kvalitet.. 7845849[/snapback] men hvordan finner du bare linken med WM recorder ? når jeg brukte det startet den bare å laste ned med en gang.. men kvaliteten var helt ok, og like bra som den som tv2 legger ut. 7849604[/snapback] Det skal være en knapp på "spilleren" en plass. Den lister opp en mengde url`er når du besøker sida med filmsnutten. gratis versjonen fra Vm recorder har begrensninger på noen minutter tror jeg. Den virket smertefritt på noen innslag men ikke alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå