Zetheus Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 En jeg kjenner har levert inn en SE W810i til reperasjon hos elkjøp. Den er "lettere vannskadet" etter et ufrivillig bad... Han lurer på om han har rett på å få ny eller noe, siden den er mindre enn et år gammel. De på elkjøp har i tilleg krevd betaling for sjekken, noe han klager på. Dette mener jeg derimot at de har rett på å gjøre...
snubbel Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Garantien dekker normal bruk. Det er ikke normalt å bade telefonen. En fuktskadet telefon er det IKKE garanti på, det er heller ingen mulighet å reklamere. Det er brukeren selv som har skyld i fuktskaden, ikke produsenten eller selgeren/butikken. At Elkjøp krever penger for å kontrollere fuktskaden er også helt greit. Da telefonen ble levert inn sto det en svææær plakat der det står at det vil koste penger dersom skaden skyldes fukt, støt og andre ting som ikke går på garanti. -snubbel
TheScirocco Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Kompisen din blander nok garanti og forsikring. Har han forsikring kan det hende at den dekkes av denne hvis han var uforskyldt i årsaken til at det gikk galt. Og det er helt klart at elkjøp har rett til å kreve betaling for sjekken. Han viste jo i utgangspunktet at han selv var skyld i at telefonen var ødelagt.
B4stian Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Hvis han lurer på hvorfor de tar betalt hvis han vil ha telefonen igen ureparert så er det ikke for at de skal suge penger ut av en. Det er verkstedet som vil da ha dekket sine utgifter med frakt og tiden de brukte på telefonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå