Gå til innhold

Red Steel Vs COD3?(Wii)


virulence

Anbefalte innlegg

Hallå i luken, godtfolk.

 

Føler tiden snart er moden for en ny investering til min relativt nyanskafne Nintendo. Til tross for at begge overnevnte spill har fått relativt lunkne anmeldelser, er jeg så nysgjerrig på hvordan FPS virker med Wiimote. Har litt grunker å gå på, så et bomkjøp kan lett aksepteres.

 

Noen som har/har spilt begge, og kan gi meg sin anbefaling? For øyeblikket stiller de egentlig ganske likt i min bok, så trenger litt innspill fra andre. Alle bidrag mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Eurogamer har Wii for øyeblikket bare en god FPS, distribuert over tre spill; kontrollene til Far Cry, grafikken til Red Steel og levelene fra CoD3. ;)

 

Tror CoD3 vil være det beste kjøpet ut av de to. Det har fått en del pepper for å være uorginalt og med litt "pålimte" kontroller, men mitt inntrykk av Red Steel er at det har større problemer ihht gameplay/teknisk/etc.

 

Men; har ikke spilt noen av dem selv, så ta mine ord med en klype salt. :tease:

 

Edit: Glemte en konsonant :(

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar

Kjøp Red Steel. Vær forberedt på at det er stygt som fy og de har ikke akkurat gjort det enkelt med kontrollene, men det er mest morsomt av de tre FPS'ene som er ute til nå. Blir ikke så ille når kontrollene sitter, gi de litt tid.

 

CoD3 er frustrerende rot og Farcry er til å grine av, men i horisonten skues Metroid prime 3(garantert fantastisk) og kanskje MoH: Vanguard(sannsynligvis crappy)?

Lenke til kommentar

Har begge. Begge har sine sterke og svake sider.

 

Ikke forvent å kunne hoppe rett inn i noen av dem. Begge trenger en tilvenningsperiode. Kontrollene er svært forskjellig på dem, men fungerer strålende på hver sin måte.

 

Personlig så tror jeg at jeg heller litt mot Red Steel. Det er litt fler problemer, men også mye større ambisjoner. Noen brett er geniale. Sverdfektingen er bare plagsom.

 

CoD3 har mye mer stabilt leveldesign. Spiller spillet på Hard, selvom jeg nesten ikke har spillt noen WW2 FPS før, fordi på Normal var det veldig lett å spille det som et "Run&Gun"spill før det plutselig kom frustrerende partier. På Hard opplever man mye av selve spillet, blir tvunget til å tenke taktisk, og får en ganske god krigsfølelse. Bilkjøringsekvensene trekker kraftig ned, siden kontrollmetoden ikke er noe god.

 

Alt i alt synes jeg begge er verdt å spille, fordi selvom de har noen problemer så viser de også et fantastisk potensiale, og på sitt beste er begge to forferdelig moro.

 

Men enn hva du kjøper, husk at det kommer til å ta litt tid før du lærer deg spillet. Dette er ikke som å plukke opp en mus og ett tastatur og begynne å spille søttifjerde FPSspill i rekken med nøyaktig samme kontroll som alle de forrige. Dette er et nytt kontrollsystem, og det fungerer ikke alltid som man skulle tro det burde fungere, men hittil er min erfaring at det faktisk fungerer veldig godt når man finner ut av det.

Lenke til kommentar
Farcry er til å grine av

7826013[/snapback]

 

Lo godt da jeg var innom Spaceworld forleden dag og så Far Cry og GT Pro til 599 :!:

7826050[/snapback]

 

 

haha, vet ikke om jeg ville tatt i dem med ildtang om jeg så FIKK 599,-

7826433[/snapback]

 

Tja, du får jo et DVD-cover og et ekstra "ratt" med GT Pro.

Selve platen kan du jo slenge etter noen du ikke liker

Lenke til kommentar
Så Cod har en målsjangse?  :D:dribble: Fortell!

7826913[/snapback]

 

Tipper Arne Scheie hadde vært stolt av å lese fotballmetaforer på et spillforum :D !

 

Nei altså, CoD appellerer litt med henhold til kontekst, da det er basert i andre verdenskrig. Som historiefrelst er det alltid heftig å kunne spille titler med røtter i vår faktiske fortid. Men Yakuza-slakting kan sikkert vær like gøy!

Lenke til kommentar

Bare en oppdatering, om noen skulle være interesserte!

 

Bestilte Red Steel i går, fra Absoluttspill.no. Fikk mail allerede i dag, hvor følgende sto:

 

Spillet er på lager og vil bli sendt tirsdag 30.01.2007.

 

Vi har nå startet en kampanje på dette spillet til 399,-

Nå er betalingen gjort allerede, så vi får ikke endret prisen på ordren nå.

 

Vi vil derfor tilby deg en rabattkode på 70,- som tilsvarer prisforskjellen.

Sender du et svar på denne mailen, så skal du få rabattkoden tilsendt på mail.

 

Håper du blir fornøyd.

 

Typisk min flaks at en kampanje starter dagen etterpå, men å tilby meg rabattkode var jo veldig beundringsverdig! Dette var min første erfaring med Absoluttspill, men etter servicen de tilbyr tatt i betraktning, kan jeg love det ikke blir den siste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...