Gå til innhold

Oppgradering av utstyr,har 8800gtx,hva syns dere?


Yidaki

Anbefalte innlegg

Heisann

Har nå fått meg et nytt skjermkort, 3D Club 8800Gtx.

 

Så nå skal jeg bestille resten av den nye maskinen og har tenkt på dette:

 

1.Hovedkort: https://prisguiden.no/product.php?product_id=46350

 

2. CPU: https://prisguiden.no/product.php?product_id=45527

 

3. Minne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=45466

 

I tillegg har jeg det som trengs, kjører med en Q-Tec 550 W strømforsyning. Bør den skiftes ut til eventuelt en 650 w eller 750 w synes dere?

Ser dette oppsettet greit ut eller, har bare et visst budsjett å forholde meg til, men dette kan vel rocke det, tror dere ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Qtec bør alltid byttes ut spør du meg, og spesielt når det er slike komponeneter med i bildet. Gå for noe kvalitet som faktisk leverer noe i nærheten av hva de oppgir. Tagan, MIST, Corsair, Seasonic er veldig god kvalitet.

 

Hva skal du med et såpass dyrt hovedkort? Trenger du alle de funksjonene?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler i korte trekk:

 

HK: xx nForce 680-i (da utnytter du GPU max og OC C2D utmerket)

 

Minne: Du betaler litt for utseende så hvis du ikke har plexi eller bryr deg om stil, hadde jeg valgt noe annet fra OCZ (kanskje Platinum-serien)

 

CPU: Denne er fin mtp. ytelse og pris men kjøp OEM-versjon og kjøp en god CPU-vifte i tillegg

 

PSU: Q-Tec har elendige produkter så jeg anbefaler uansett noe annet. Er knallfornøyd med MIST som produsent. Støyfri og stabile. 600W støyer litt mer enn 500W men begge er innenfor rimlige grenser

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler i korte trekk:

 

HK: xx nForce 680-i (da utnytter du GPU max og OC C2D utmerket)

 

Minne: Du betaler litt for utseende så hvis du ikke har plexi eller bryr deg om stil, hadde jeg valgt noe annet fra OCZ (kanskje Platinum-serien)

 

CPU: Denne er fin mtp. ytelse og pris men kjøp OEM-versjon og kjøp en god CPU-vifte i tillegg

 

PSU: Q-Tec har elendige produkter så jeg anbefaler uansett noe annet. Er knallfornøyd med MIST som produsent. Støyfri og stabile. 600W støyer litt mer enn 500W men begge er innenfor rimlige grenser

7823272[/snapback]

 

Takk for tilbakemeldinger begge 2.

Nei, jeg trenger nok ikke så dyrt hovedkort, bruker nok ikke det som er av finesser. Men ser jo at de som regnes som bra, og som kan utnytte hardware som eks 8800gtx normalt går godt over 1000 lappen i pris. Noe under 1000 som kan utnytte kraften i min kommende maskin like godt? Ellers har jeg tatt deres råd ang Qtec, og har funnet denne PSU istedenfor, vil den være bra nok :

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=48089

 

Minne på 2gb koster uansett rundt 1700-1800, skal ha en 800 mhz utgave på hver brikke- Ellers er det kanskje et dumt spørsmål, men hva er OEM versjon på CPU, er det boxed utgave m-vifte?

Mye spørsmål her, beklager, men en stund siden jeg har byttet noe ut nå, vil ha gode komponenter og ikke det billigste dene gangen :)

Lenke til kommentar

OEM-versjon er kun CPU uten vifte. Altså, vil du få utnyttet ditt skjermkort og CPU, ville jeg ha strukket meg litt lenger og kjøpt nForce 680-i. Altså, ville påstå er det er dumt å kjøpe noe annet, spesielt når Vista nå må kjøpes på nytt hvis du senere tid bytter HK siden ditt "rimeligere" HK ikke gjorde susen.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Tips til billigere hovedkort: Asus p5ne- SLI er bastert på 650i brikkesettet til nvidia. Du kan jo også vurdere et hovedkort basert på p965 brikkesettet, som feks Asus p5b. Om du har dyrt hovedkort eller ikke, så vil ikke det på noen måte bremse ytelsen til 8800gtx kortet.

 

Ser ut som den PSUen du har har en single 12V rail på 34A, det tror jeg nok kommer til å gå helt greit!

Lenke til kommentar
OEM-versjon er kun CPU uten vifte. Altså, vil du få utnyttet ditt skjermkort og CPU, ville jeg ha strukket meg litt lenger og kjøpt nForce 680-i. Altså, ville påstå er det er dumt å kjøpe noe annet, spesielt når Vista nå må kjøpes på nytt hvis du senere tid bytter HK siden ditt "rimeligere" HK ikke gjorde susen.

7827246[/snapback]

 

 

Ser at det kortet ikke støtter 1ghz minnebrikker, bare opptil 800, kan det stemme? Hva er spesielt med akkurat dette, i forhold til andre bra kort?

Er bare nyskjerrig. Har du dette selv?

Lenke til kommentar

Jeg har selv nylig kjøpt det Asus P5N-E hovedkortet.

Jeg er ingen overklokker, så dette kortet passet meg utmerket. For meg blir det liksom litt bortkastet å kjøpe nForce 680 hovedkort da. Det koster jo tross alt dobbelt så mye. Jeg la heller pengene i skjermkort. Heller nForce 650 og 8800GTX enn nForce 680 og GeForce 8800GTS.

 

Min hardware ellers:

Club 3D GeForce 8800GTX

Wester Digital Raptor 150GB

Hiper Type R 580Watt

Samsung DVD brenner S-ATA

Lian Li 6070 midit tower

2x1GB OCZ Platinum PC6400

 

Savner lyd ut/inn og Firewire uttakt forran på kabinettet da.

Ellers er jeg meget fornøyd med kjøpet så langt.

Lenke til kommentar
OEM-versjon er kun CPU uten vifte. Altså, vil du få utnyttet ditt skjermkort og CPU, ville jeg ha strukket meg litt lenger og kjøpt nForce 680-i. Altså, ville påstå er det er dumt å kjøpe noe annet, spesielt når Vista nå må kjøpes på nytt hvis du senere tid bytter HK siden ditt "rimeligere" HK ikke gjorde susen.

7827246[/snapback]

 

 

Ser at det kortet ikke støtter 1ghz minnebrikker, bare opptil 800, kan det stemme? Hva er spesielt med akkurat dette, i forhold til andre bra kort?

Er bare nyskjerrig. Har du dette selv?

7827328[/snapback]

 

mitt xx 680i hk STÅR at bare støtter 800 mhz, men inne i bios støtter den så mye som 1200mhz( trur detta er SLI-Ready minne da) men på at asus hk, veit jeg ikke...pleier å sjekke tester om hva di har der

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...