Gå til innhold

Lydkort som takler SMP


Anbefalte innlegg

Etter litt for mange IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL-kræsj syns jeg det er på tide å erstatte stygge gamle SoundBlaster PCI 128-kortet til fordel for et som ikke er like ubrukelig til deling av IRQ. For tiden har jeg et Asus A7M266-D med 2x AMDXP1700+ og med tanke på Creatives rykte for elendig evne til å takle IRQ-deling, samt litt dårlig støtte for SMP-systemer, er jeg på jakt etter noe nytt og bedre. Som regel spiller jeg bare .mp3 og da er alt riktig stabilt og fint. Men med en gang det er flere programmer som vil sende lyd, da begynner morroa. Alt fra knitring til fulle total-kræsj har jeg opplevd.

 

Riktig nok var SB PCI-128 mer stabilt en gamle Live!-kortet, men det virker for meg som om Creative fremdeles har dårlig kontroll på det der med IRQ-deling. Live!'n likte seg på et single-cpu system med unik IRQ, men tiden da man hadde nok IRQ'er til å gi ut unike er over. I dual-boksen var det helt umulig å få det til å virke skikkelig. Om det er driverne eller kortet som kødder veit jeg ikke, men igjen: Creative er uaktuelt.

 

Så det jeg lurer på er om noen med SMP-systemer har noen erfaringer med Non-Creative lydkort, og om dere har noe dere kan anbefale. Jeg har sett på TerraTec sine lydkort... noe å satse på(med tanke på stabilitet)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...