Sjorven Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 (endret) For et par dager siden la jeg merke til at utstyr jeg har kobla til USB-portene ikke fungerer lenger. (webkamera+joystick). Har forsøkt å installere usb-drivere på nytt og resette bios men til ingen nytte. Noen dager før jeg oppdaget problemene koblet jeg til en iPod som hadde "fryst" for å prøve å få denne til å virke. Da jeg gjorde dette låste maskinen seg og jeg ble nødt til å restarte pcen med resetknappen. Etter restart ble maskinen stående og gå på hovedkortreklamebildet som kommer under oppstart. Maskinen nektet å fyre opp før jeg tok ut iPoden og resatte maskinen igjen. I følge maskinvare/enhetsbehandling "fungerer enheten som den skal" (USB-porten) Oppsettet har fungert utmerket inntil nylig. Oppsett: Asus A8N-SLI SE, nForce4 SLI,Socket-939 Western Digital Caviar SE16 400GB SATA2 Western Digital Caviar 120GB IDE AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939 Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Gainward GeForce 7800GT 512MB,1,4ns DDR3 Endret 29. januar 2007 av Sjorven
L O G I M A N Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Du har prøvd å slette CMOS instillingen og stilt inn de på nytt?
VikinGz Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Windows er litt rar på usb fronten, prøv å skift porter på utstyret du har, slik at de ikke står i de samme igjen
Sjorven Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Skrevet 29. januar 2007 Har forsøkt å bruke alternative porter, hvordan går man frem for å resette CMOS?
VikinGz Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Har forsøkt å bruke alternative porter, hvordan går man frem for å resette CMOS? 7824276[/snapback] enten i bios, eller en liten reset knapp som skal holdes inn på hovedkortet... eller du kan ta ut bios batteriet i 10sekunder og sette det inn igjen
Sjorven Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Skrevet 30. januar 2007 Av en eller annen grunn, når jeg starta opp maskina i dag kom "ny maskinvare oppdaget" ikonet opp og installerte drivere på nytt av seg selv. Nå funker alt igjen. Litt usikker på hvorfor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå