Gå til innhold

hvordan få gratis lastebillapp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melde deg arbeidsledig hos NAV, søk på slik arbeidsformidlings sak. Der er lastebillappen ofte med. Ihvertfal her, men ikke alle får plass. Men om du får, så får du lappen gratis, og litt penger i månen.

 

På gode sjåfør jobber kan du tjene ganske bra 20-30k, alt ettersom. Har du fast rute, gjerne langtransport så blir det fort penger av det. Godtbetalt yrke som ikke krever noe iherdig utdanning!

Lenke til kommentar
Melde deg arbeidsledig hos NAV, søk på slik arbeidsformidlings sak. Der er lastebillappen ofte med. Ihvertfal her, men ikke alle får plass. Men om du får, så får du lappen gratis, og litt penger i månen.

 

På gode sjåfør jobber kan du tjene ganske bra 20-30k, alt ettersom. Har du fast rute, gjerne langtransport så blir det fort penger av det. Godtbetalt yrke som ikke krever noe iherdig utdanning!

7821439[/snapback]

 

 

jer er registrert arbeidsledig fra før...

søkte på arbeidsformidlings på nav nå men fikk bare opp noe tull...

jeg har nettopp sendt en mail til honefoss vgs-angående yrkesjåfør linja som er gratis..

men søknadsfristen var 1des2006 og kurset starter i ca midten av januar.

er litt sent ute.men håper de kan ta meg inn uansett..(men lite sjangs for det nå)

er det sånn at etter kurset via nav eller hønefoss vgs kurset.at du må ta teori og oppkjøring via statens vegvesen??

 

er det best å kjøre lastebillappen c eller ce?

Lenke til kommentar
jeg har nettopp sendt en mail til honefoss vgs-angående yrkesjåfør linja som er gratis..

men søknadsfristen var 1des2006 og kurset starter i ca midten av januar.

er litt sent ute.men håper de kan ta meg inn uansett..(men lite sjangs for det nå)

er det sånn at etter kurset via nav eller hønefoss vgs kurset.at du må ta teori og oppkjøring via statens vegvesen??

 

er det best å kjøre lastebillappen c eller ce?

7821661[/snapback]

Midten av januar? Litt sent, siden det er slutten av januar nå. Neste opptak er i august.

 

Det beste ville vært CE, da får du kjørt med tilhenger også.

Lenke til kommentar

jepp. fikk en mail fra skolen at det var altfor sent..

hadde håpet på at de kunne ta meg inn likevel.men må vente til august.

 

noen som vet om hvordan jeg kan få lastebillappen raskt?

har tenkt på skole men blir altfor dyrt.

og er det sånn at du må kjøre opp til c1 først før du går videre til c og eventuelt ce?

er det vanskelig å kjøre lastebil??

Lenke til kommentar

Du trenger ikke C1 for å ta C, men du trenger C for å ta CE. C1 er lett lastebil (7500kg) og C er tung bil. E er henger. CE blir da semi eller vogntog.

 

Ikke så vanskelig å kjøre lastebil - litt mer å manøvrere, litt mer planlegging fremover, kan være uvant med retarder og splittgir, og litt kinkig å rygge til å begynne med. Men du blir fort vant - når du har kjørt litt blir det som å kjøre vanlig bil, man tenker egentlig ikke over det...

Lenke til kommentar
jepp. fikk en mail fra skolen at det var altfor sent..

hadde håpet på at de kunne ta meg inn likevel.men må vente til august.

 

noen som vet om hvordan jeg kan få lastebillappen raskt?

har tenkt på skole men blir altfor dyrt.

og er det sånn at du må kjøre opp til c1 først før du går videre til c og eventuelt ce?

er det vanskelig å kjøre lastebil??

7825745[/snapback]

Om du har noen kontakter er det nok ikke no problem å få et transportfirma til å betale lappen mot at du binder deg for en periode.Vet også en del banker osv gir lån til lappen.Lappen tar du på ca 1-1,5 mnd ved en ordentlig kjøreskole.

 

Litt om lønn igjen:Den er veldig varierende,noen gir fastlønn,noen gir timelønn og noen provisjon.

Provisjon er ikke noe gunstig i begynnelsen,da tar alt litt ekstra tid.

Men en vanlig lønn ligger på mellom 20 og 40,og får du en like god bileier som jeg hadde går du over dette også,men ble minimalt med familie-liv.Så nå kjører jeg buss :D

Er veldig mye"slums"i lastebil bransjen,så undersøk litt om firmaet du evt begynner i,så du plutselig ikke står der uten lønn osv. Mange velger arbeid etter hva slags bil de får også,så er helt klart at dette litt"galskap",men veldig utfordrende dersom du vet det er dette du har lyst til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...