Gå til innhold

iPod fra USA, hva med AC adapter??


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe iPod fra USA pga pris. Men da får jeg med amerikansk AC adapter, lurer derfor på om jeg trenger denne? Den kan jo lade fra firewire ikkesant? men er den mye treigere til å lade en ac adapter?

 

Lurer også på om noen har peil på hvordan garantien blir, vil jeg kunne få den reparert i norge hvis den blir defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første går det veldig greit å bare lade via mac/Pc , hvis du allikevel vil ha en ekstern lader så kan du kjøpe et reise sett fra apple som inneholder 6 forskjellige AC plugger. Da kan du stort sett lade Ipoden din overalt i verden. du kan jo sjekke ut sida selv...

 

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...3.27.8.3.8.13.0

 

Jeg kjøpte selv Ipod i Usa i sommer. Har ikke kjøpt reisesettet, har bare brukt Pcen, funker veldig greit for meg. Ladetida er så vidt jeg vet den samme.

 

Tror du får worldwide garanti, men er ikke helt sikker. Jeg hadde litt trøbbel med min Ipod en periode. fikk fikset det på egenhånd. Snakket med Apple ang å sende den tilbake og det virket ikke som om det var noe problem...

 

du kan jo alltids ringe apple å høre...

 

vil absolutt anbefale deg å kjøpe Ipod! Jeg er kjempefonøyd med min!

Lenke til kommentar

Hvilket spenningsområde står det på adapteren som følger med ipod? Er den av en type som kan brukes med både 110 og 230 Volt? I såfall er det bare å kjøpe en adapter til en tier eller mindre.

 

Jeg synes at Apples travel kit er temmelig overpriset, men det er jo utvilsomt mer elegant i og med at man da bytter pluggen på adapteren.

Lenke til kommentar

Ikke noe stress å få tak i. Jeg gikk inn og kjøpte min i en Apple Store i Miami. Fikk til og med 30$ studentrabatt :smile:

 

 

Finnes Apple stores i alle store byer, så bare finn ut hvor de finnes i Houston og løp og kjøp...

 

Du kan kjøpe travelkit i en hvilken som helst Apple store, eller på applestore.no. Vet ikke helt hvordan leveringstiden er, vet bare at de sender fra Irland (tror jeg i alle fall) så det kan nok fort ta noen dager...

 

Spenningsområdet til adapteren er 100 til 240 Volt, så du kan jo som simfam skrev bare kjøpe en billig adapter,men det er definitivt ikke like elegant som Apple sin løsning :smile:

 

 

 

Swampen:

Hva mener du med synkronisering med Windows. tenker du på Automatisk synkronisering av Mp3 filene?

 

Jeg kjøpte først mac ipod som jeg etter mye knoting fikk til å funke veldig fint på Pcen min. Brukte Ephpod og Macdrive.

Etterhvert knoverterte jeg ipoden til FAT32 og windows. har ikke testet musicmatch sammen med ipod. bruker bare ephpod, som forøvring funker veldig fint. Aldri noen problemer....

Har ikke prøvd automatisk synkronisering så det vet jeg ikke hvordan funker...

Lenke til kommentar

Ikke noe stress å få tak i. Jeg gikk inn og kjøpte min i en Apple Store i Miami. Fikk til og med 30$ studentrabatt :smile:

 

 

Finnes Apple stores i alle store byer, så bare finn ut hvor de finnes i Houston og løp og kjøp...

 

Du kan kjøpe travelkit i en hvilken som helst Apple store, eller på applestore.no. Vet ikke helt hvordan leveringstiden er, vet bare at de sender fra Irland (tror jeg i alle fall) så det kan nok fort ta noen dager...

 

Spenningsområdet til adapteren er 100 til 240 Volt, så du kan jo som simfam skrev bare kjøpe en billig adapter,men det er definitivt ikke like elegant som Apple sin løsning :smile:

 

 

 

Swampen:

Hva mener du med synkronisering med Windows. tenker du på Automatisk synkronisering av Mp3 filene?

 

Jeg kjøpte først mac ipod som jeg etter mye knoting fikk til å funke veldig fint på Pcen min. Brukte Ephpod og Macdrive.

Etterhvert knoverterte jeg ipoden til FAT32 og windows. har ikke testet musicmatch sammen med ipod. bruker bare ephpod, som forøvring funker veldig fint. Aldri noen problemer....

Har ikke prøvd automatisk synkronisering så det vet jeg ikke hvordan funker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...