Gå til innhold

Fotoserie gi kritikk (skoleoppgave)


M-J

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da bare det siste bildet som skiller seg fra de andre? Hva er forskjellen på bilde #1 og #2, og hvordan forsvarer du de ganske vidt forskjellige titlene? Greit nok, "Ensomheten" har et lenkeledd i fokus og "Vennskapet" har alle i fokus, men dette kommer ikke godt nok fram. Hva med de to siste titlene? Hva betyr de og hva henspeiler de på, og hvor kommer dette til syne i bildene?

Lenke til kommentar
Det er da bare det siste bildet som skiller seg fra de andre? Hva er forskjellen på bilde #1 og #2, og hvordan forsvarer du de ganske vidt forskjellige titlene? Greit nok, "Ensomheten" har et lenkeledd i fokus  og "Vennskapet" har alle i fokus, men dette kommer ikke godt nok fram. Hva med de to siste titlene? Hva betyr de og hva henspeiler de på, og hvor kommer dette til syne i bildene?

7812141[/snapback]

Hint: dråpene! ;)

Lenke til kommentar
er dråpene du skal se på! er hvertfall det som er tanken min! på bilde 1 er det en dråpe som henger der og er ensom på bilde 2 så er det to dråper! bilde 3 så har det utviklet seg til flere, og på bilde 4 så har blitt gjort om til noe annet

7812181[/snapback]

Jepp.

 

Synes bildene passet veldig godt til titlene.

 

Kunne kanskje vært litt lettere å forstå, men da ville bildene blitt betydelig dårligere.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke motivet kommer godt nok fram. Blikket trekkes mot lenken, ikke dråpene. Og vennskapbildet har jo knapt 1,5 dråpe?

7812328[/snapback]

 

Jeg mener du tar helt feil! Etter å ha sett 2 bilder skjønte jeg med en gang at det var dråpnene som var motivet, og dette var BRA!

 

Så lenge lærer'n din ikke er født i går, og setter pris på slik oppfinnsomhet kan du bare ta det rolig og safe inn en god karakter!

 

Om han derimot er som lærern min, så bør du finne på noe mer opplagt.

Noen lærere er ikke skapt for å dømme kunst :hrm:

 

"Ikke farger nok, desverre. Skissen din var litt for god. Skisse= karakter 4 (Grunnet at den er litt for bra til å være skisse)"

 

 

Noen ganger så......så...... :realmad:

Lenke til kommentar

Hvordan kan man "ta feil" rundt en subjektiv vurdering av et bilde?

 

Forøvrig burde vanndråpen være perfekt i fokus på det første bildet, ikke kjettingleddet opp til venstre. Det var med på å distrahere for min del. Bruk stativ og en mindre blender, med f/5.6 @ 300mm må man treffe PERFEKT.

 

Dessuten synes jeg det ikke er noe som symboliserer "vennskap" i bilde #2 på samme måte som "enshomhet" i det første bildet (ja, man kan se bort fra det første innlegget mitt siden jeg da ikke forsto at det var dråpene som var selve motivet). Det er, som jeg sa for et par innlegg siden, bare 1,5 dråper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...