Gå til innhold

Hvordan reparere en fysisk skadd hdd?


Anbefalte innlegg

Jeg har en maxtor 200G intern disk, En dag så sluttet den og fungere, har prøvd utallige ting i win, dos og bios for og finne den igjen.. Men det viser seg at disken starter ikke opp.. Enten er motoren død, eller så er printplaten død..

 

Er det noen som har muligens byttet motor eller reparert en slik disk selv?

 

Hva med og plukke ut platen inni og sette inn i en likende disk?

Endret av Stretch2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å fått liv i en Maxtor 200GB disk med død motor. Det gikk veldig dårlig, men jeg hadde dog ikke en fra samme produksjonsserie.

 

Dersom du finner en HDD fra samme produksjonsserie så har du kanskje et håp. Ellers så er ikke IBAS så himla dyre for privatpersoner.

 

Å plukke ut platene er uaktuelt, du må ha et evakuert rom (100% tomt for støv) for i det hele tatt ha håp om at disken funker i etterkant.

Lenke til kommentar

så utrolig irriterende at akkurat den disken skulle ta kvelden.. Det er 150G med mp3 filer og en del bilder som jeg veldig gjerne skulle hatt tak i..

 

Disken er bare helt død, er ikke en lyd engang når jeg setter strøm på den..

 

Er den noen som har brukt ibas før og har sånn noenlunde prisantydning?

Lenke til kommentar

Ja har tenkt litt på det der selv, at controlleren "printplaten" er gåen. Disken spinner ikke opp og lesehodet står midt i plata på disken så det tyder på at det har bare kutta tvert..

 

Har sjekket litt priser og slikt, analyse koster 600 + mva. lab arbeid med bytting av invendige komponenter kommer på 7-9000. Gjenoppretting og kopiering av informasjon kommer på 4-6000.. Snakket med en konsulent i det svenske firmaet som ligger i oslo.. Husker ikke navn i farta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...