Gå til innhold

Ustabil maskin med Asus P4PE


petergaustad

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått ny maskin med følgende komponenter: Asus P4PE, P4 2.4Ghz 533Mhz bus, 512 MB Twinmos DDR333, Hercules Radeon 8500LE, 80 GB WD disk osv.

 

Maskina tryna i det jeg prøvde å starte testen i 3D-mark, så jeg trodde det var et problem med skjermkortet (ref. denne posten), men det fungerer helt fint i en annen maskin. Nå har jeg også opplevd at maskina bare stopper med svart skjerm når jeg f.eks. surfer på nettet.

 

Jeg er usikker på hva det kan være som er problemet, så trenger noen tips om hva problemet kan være. Jeg har ikke gjort noen endringer fra standardoppsett i bios eller med jumperne på hovedkortet.

 

Jeg har forresten installert Catalyst 2.4, Intel chipset inf update program og Intel application accelrator program samt drivere til lydkort, nettverkskoert og usb.

 

Noen som har tips til hva problemet kan være problemet, eller hva jeg bør teste/sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur inn i BIOS og sjekk hva Core Volt og den generelle strømstyrken i kortet ligger på. Har vært borti et annet Asus kort av typen P4S8X som hadde dette problemet. Øk gjerne Core Volten et hakk og se om det fikser problemet. Asus la ut ny BIOS til P4S kortet og da ble mesteparten av feilene fikset. det er verdt et forsøk og skulle maskinen bli enda mere ustabil så veit jeg neimen ikke hvor feilen kan ligge :smile:

 

Lykke til

 

_________________

Milamber

http://www.ultimamagic.com

 

[ Denne Melding var redigert av: milamber på 2002-11-29 22:56 ]

Lenke til kommentar

Argh! Slitsomt å skulle skrive meldinger på en maskin som plutselig tryner... :smile:

 

Har prøvd å øke Vcore til 1,675 i bios, dette rapporteres til tett oppunder 1,7 i Asus PC proble. (Husker ikke helt hva det stod, da maskina reboota og jeg stilte tilbake til Auto). Er usikker på hvor høyt som det er normalt å stille Vcore, så jeg lar være å prøve høyere enn 1.675 før jeg evt. får høre at det er trygt!

 

Snekkern: Har installert Intel chipset inf update program og Intel application accelrator program. Er det disse du mener?

 

Så forresten at +3,3Volt ligger på 3,18. Vet ikke om det kan være en årsak til problemet?

 

Edit: Sjekket et power i en annen maskin jeg har, og det leverte 3,4 på +3,3V. Vil det ha noe for seg å prøve dette poweret?

 

[ Denne Melding var redigert av: petergaustad på 2002-11-29 23:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...