Gå til innhold

Kreves matematiske kunnskaper for butikkjobber?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Du bør kunne trekke fra og legge sammen litt syns nå jeg. Selv om alle butikker har lasersystem som scanner varene og automatisk legger sammen kan det hende du slår inn 300 kr for noe som koster 215.50 også gir kunden deg 305.50 for å runde av. da må du passe på at han skal ha igjen litt mer, enn de 84.50 som står på displayet.

 

Møtte en på McDonals en gang som ikke klarte dette da datasystemet var nede:

-"Øh, ekke helt flink i matte jeg. Vent litt a:(pris 75.50 jeg leverte 100) skal vi se, ikke helt lett det her..."

-"Du kan bare tenke 75 kr + 50 øre, eller da 25 kr - 50 øre" sier jeg..

-"eeeNei blir deeet rett a?? må nok vente på kalkulator som han i nabokassa bruker....... Ja det blir 24.50 du skal ha igjen..."

 

Jeg holdt på å dø av latter og sorg samtidig....

Lenke til kommentar
Tja. Du bør kunne trekke fra og legge sammen litt syns nå jeg. Selv om alle butikker har lasersystem som scanner varene og automatisk legger sammen kan det hende du slår inn 300 kr for noe som koster 215.50 også gir kunden deg 305.50 for å runde av. da må du passe på at han skal ha igjen litt mer, enn de 84.50 som står på displayet.

 

Møtte en på McDonals en gang som ikke klarte dette da datasystemet var nede:

-"Øh, ekke helt flink i matte jeg. Vent litt a:(pris 75.50 jeg leverte 100) skal vi se, ikke helt lett det her..."

-"Du kan bare tenke 75 kr + 50 øre, eller da 25 kr - 50 øre" sier jeg..

-"eeeNei blir deeet rett a?? må nok vente på kalkulator som han i nabokassa bruker....... Ja det blir 24.50 du skal ha igjen..."

 

Jeg holdt på å dø av latter og sorg samtidig....

7795821[/snapback]

 

Slik er jeg. Så du skjønner det er ikke helt enkelt for meg å bare ta en butikkjobb.

 

Uff jeg for satse på noe annet. Men det er ikke lett å finne.

 

Edit:

Hvilke alternativer har jeg da?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Slik er jeg. Så du skjønner det er ikke helt enkelt for meg å bare ta en butikkjobb.

 

Uff jeg for satse på noe annet. Men det er ikke lett å finne.

 

Edit:

Hvilke alternativer har jeg da?

7795943[/snapback]

Ikke la deg stoppe av dette. Kanskje det går litt tregt/vanskelig i begynnelsen men det er bare trening det går på. Etterhvert bør ting gå helt fint.

Lenke til kommentar
Slik er jeg. Så du skjønner det er ikke helt enkelt for meg å bare ta en butikkjobb.

 

Uff jeg for satse på noe annet. Men det er ikke lett å finne.

 

Edit:

Hvilke alternativer har jeg da?

7795943[/snapback]

Ikke la deg stoppe av dette. Kanskje det går litt tregt/vanskelig i begynnelsen men det er bare trening det går på. Etterhvert bør ting gå helt fint.

7796039[/snapback]

 

Jeg mener jeg er virkelig dårlig i matematikk. Jeg tørr rett og lett ikke. Det er for pinlig. Så det må være noe annet.

 

Hittitl har jeg hatt en jobb som assistent på et kontor hvor jeg pakker pakker. Det var ikke fast jobb, mer de ringer når de har bruk for meg.

 

I går var det ikke bruk for meg lengre så jeg er tvunget til å finne meg noe annet. Enten jobb eller ta opp igjen fag fra videregående som privatist. Mangler et valgfag og matematikk. Da må jeg ta opp lån.

 

Fristen for å melde seg som privatist var 15. januar. Litt sent for meg, så nå må jeg vente frem til høsten før jeg kan få litt fremgang i sakene.

 

Så da blir det jobb, om jeg da ikke finner en annen måte å ta opp fagene jeg trenger på.

Lenke til kommentar

Du trenger jo absolutt ingen kunnskaper for å jobbe i butikk. Klarer du å trykke på kassa er det jo bare tut og kjør.

 

Scann varene, tast inn det kunden gir deg, les på display, tell, Si ha det bra, smil, gjenta.

 

Alle kan gjøre en slik jobb. Alternativt får du tasse bort på Aetat og sjekk ut hvilke muligheter de har for å kurse deg, for eksempel som snekker eller murer eller gravemaskinfører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...