Gå til innhold

- Skal knuse Telenor-myten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netcom er ikke i nærheten av å ha like god dekning som telenor i Nordnorge. dette gjelder kysten i alle de tre nordligste fylkene. I nord er de rett og slett ubrukelige. dette er grunnen til at Chess mistet så mange kunder da de ikke kunne tilby telenordekning lengre. Så en myte er det overhode ikke.

Lenke til kommentar
Hvis det bare er en myte, hvorfor skal de bygge ut så mye da?

7794354[/snapback]

 

Nei, så sant så sant! Hvis det er en myte, så må de jo eventuelt informere og hadde ikke trengt å bygge ut. Ser ikke journalisten dette? Det blir ikke kommentert, merkelig nok.

 

Dette vil uansett bare føre til at Telenor trapper opp enda mer, så jeg tviler på at Netcom kan "knuse" Telenor. Telenor må uansett ha større kapasitet i sitt nett på grunn av flere kunder totalt, og Netcom kommer vel ikke til å øke kapasiteten for kunder de ikke har.

Lenke til kommentar

Det er riktig at Netcom har bedre dekning enn Telenor. Ihvertfall i Pasvikdalen i Finnmark, der jeg bor. Problemet med begge operatørene er at ingen av dem klarer å dekke hele dalen (10 mil). Det er et problem for meg som bor i delvis radioskygge. Jeg håper virkelig at Netcom tar tak i dette og får til enda bedre dekning i Pasvik....

Lenke til kommentar

Dette om hvem som har best dekning er tatt opp flere ganger før og det blir som oftest konkludert med at begge er gode på de mest ferdbare stedene, mens på mere avsidsliggende steder varierer det hvem av de som har best dekning. Telenor fikk beskjed om å dokumentere overfor konkurransetilsynet at de hadde bedre dekning, dette klarte de ikke. Så de fikk ikke lengre lov til å reklamere med at de hadde best dekning.

 

At NetCom nå bygger ut trenger ikke bety at de innser "en sann myte" men de ønsker å bli bedre enn Telenor for å få slutt på folks negative snakk.

Lenke til kommentar

Flott at NetCom ikke hviler på laubærene. Men det er så klart mange her på forumet som sitter på den dokumentasjonen som Telenor selv ikke klarte å fremskaffe.

 

De som vet så mye om at NetCom har dårligere dekning en Telenor er stort sett folk som har Telenor eller telenornett. Jeg har hatt NetCom siden 2002 og har aldri hatt nevneverdig problem med dekning.

Lenke til kommentar
Flott at NetCom ikke hviler på laubærene. Men det er så klart mange her på forumet som sitter på den dokumentasjonen som Telenor selv ikke klarte å fremskaffe.

 

De som vet så mye om at NetCom har dårligere dekning en Telenor er stort sett folk som har Telenor eller telenornett. Jeg  har hatt NetCom siden 2002 og har aldri hatt nevneverdig problem med dekning.

7798421[/snapback]

 

 

Jeg reiser langs hele kysten av norge sammen med tre personer og de har netcom og jeg har telenor. De er veldig ofte fri for dekning og jeg kan bekrefte at telenor er langt langt bedre på kysten.

Lenke til kommentar
De som vet så mye om at NetCom har dårligere dekning en Telenor er stort sett folk som har Telenor eller telenornett.

7798421[/snapback]

Hvordan skal man kunner si at telenor er bedre uten å prøve? :hmm:

 

Anyway fikk testet dette nå nylig, hadde chess (med telenordekning), som kjent skiftet disse til netcom, og det ble mye dårligere.

Skiftet til Tele2 med telenordekning og det ble bra igjen...

Lenke til kommentar

Latterlig av NetCom å si at dette er en myte. Det er helt klart forskjell på dekningen hos disse operatørene. Jeg må si jeg levde i en ignoranse på dette selv.. Bodde i Oslo de siste 6 årene, og merket ikke noe forskjell fra eller til...

 

Men så flytta jeg tilbake til "bondelandet" les Porsgrunn i Telemark.. Og jammen var det ikke stooor merkbar forskjell.. Byttet nylig over til Telenor og spesielt 3G/EGDE/GPRS dekningen er merkant bedre!

 

Dessuten har jeg alltid hatt god erfaring med Telenor sin EGDE dekning.. De gir meg full dekning på sørlandet.. et ellers øde sted jeg har et landsted på. Hva klarer NetCom å tilby? Joda, bare vanlig GPRS.

 

Så ja. Det er forskjell. Mer enn jeg trodde det var.

 

Det NetCom dog skal ha ros for er når de først har dekning så går det som regel raskere. Dette fordi nettet deres er "likt" som Telenor sitt, men med halvparten av kundene (?)

 

mvh

 

Torbjørn :)

Endret av docbilbo
Lenke til kommentar

NetCom sier jo i samme pressemelding at de skal bygge ut 3G nettet sitt bedre, så her innrømmer de at de ikke har like god dekning som telenor, men i denne diskusjonen om dekning så har vi snakket mest om gsm dekning slik jeg har forstått det hvertfall, for det er jo den de skal bygge ut.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

:thumbdown: jau mæ i rauva at netcom kan nåkka som helst om mobilnett. sikkert kan de nok det, men i nærheten av telenor sin dekning, nope...

 

tele2 bytta nættleverandør t netcom i dag førr min del, det vil si at æ tar alle mine abb. å bytta leverandør, æ kommer jo svartn ikkje inn/ finn ikkje netcom sitt nett her engang... koss i f. går det an å si at de har 99% dekning da da?

 

æ lika tele2, men går jo ikkje an når de engang ikkje dekka bodø/fauske området sjikkelig. hadde 100% når tele2 va inne i telenor sitt nett, nu har æ ikkje nett i d heile jævla tatt... en anna sak e jo at netcom klar jo ikkje å ha uptime på nettet sitt 24/7... nei, legg ned sjitn dokkers, eller lever tall og reklame som står i stil med faktiske tall...

 

:thumbdown:

 

/Svein Idar

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...