Gå til innhold

Hjelp ang. utdannelse.


wise™

Anbefalte innlegg

Heisann, HW-forumet.

 

Jeg går nå ut av Ungdomsskolen i sommer og vil inn på en videregående skole hvor jeg lærer web-design. (Lage hjemmesider, holde på med photoshop etc.)

 

Jeg har stor innteresse for dette, selvom jeg ikke har noen spesiell erfaring innenfor faget. Dog, jeg har jo et halvtår å lære meg en del på, så det skal jo ikke stå på det. :)

 

Jeg bare lurte på; hvilken linje burde jeg søke på? Jeg bor i Sarpsborg - Østfolds regionen, så hvis det er noen herfra, som spesifikt kan hjelpe meg, settes det stor pris på, selvom jeg tar i mot hjelp med stor takk fra alle.

 

Altså vil jeg utdanne meg til å holde på med hjemmesider, lage websider for firmaer samt private sider og bilder på photoshop.

 

 

Noen tips?

 

På forhånd takk,

TheoB. :thumbup:

Endret av TheoB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Medier og Kommunikasjon er nok det beste. Muligens en eller annen Grafisk Design linje, men der har jeg ingen erfaringer.

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg hvor den nærmeste Medier og Kommunikasjonslinjen er, men spør en lærer på skolen din.

 

PS: Ungdomsskolen, ikke Ungdoms Skolen ;) (Orddeling er fyfy)

Lenke til kommentar
Medier og kommunikasjon er den rette linjen for deg hvis du vil lære om web-design, photoshop og lignende.

7791651[/snapback]

Kan bare slenge meg på den, går på media selv. Riktignok i Oslo, men læreplanen er lik. Forørvrig en veldig morsom linje.

Det som var tilfelle for oss ang. webdesign var at vi skrudde sammen noen begredelige greier med tabeller i første klasse, men i andre klasse lærte vi faktisk CSS og litt PHP. Og Photoshop brukes jo selvsagt hele tiden.

Lenke til kommentar

Når jeg søker til Media og Kommunikasjon, og evt. kommer inn.

Regner de med at jeg kan all basis-informasjon om Photoshop og de andre programmene man evt. bruker eller lærer vi alt fra bunnen av?

 

Ikke det at jeg ikke skal prøve å lære noe før jeg søker, men det er kjekt å vite før jeg søker -> kommer inn og ikke kan noe, å ikke klarer å holde følge med de andre som allerede kan basis-informasjonen :)

 

Mvh.

TheoB :thumbup:

Lenke til kommentar

det vil jo selvfølgelig være de som er over gjennomsnittlig interessert i design av ulik art, men generelt vil jeg tro at folk har veldig lite snøring. kanskje en og annen som er supernerd i photoshop, et par fotografer og en webdesignguru, men bare det å kunne data vil gi deg en stor fordel i forhold til mange søkere. kan ikke snakke av egen erfaring, men det er sånn jeg har forstått det ut i fra hva mediakompiser har fortalt meg. det eneste de ønsker seg er at du er en interessert fyr med et kreativt og åpent sinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...