Gå til innhold

Skrekk på havets dyp


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hei.

 

Satt å så på Discovery om sjømonstere, og det ble jeg litt facinert av.

Så derfor, kan dere anbefale noen filmer om sjømonstre o.l

 

F.eks: Haisommer, Anaconda.

 

Har hørt om noen filmer som handler om kjempeblekkspruter, veeeldig store kokodiller.

 

Filmene trenger ikke å omhandle monstre i havet. Går helt fint med f.eks Anaconda som omhandler en slange i en elv!

 

Så, hvis noen kan nevne noen filmer som handler om slike dyr, så list opp. Det er ikke så nøye om det er dritt filmer, artig er det uansett.

 

Takk :thumbup:

 

Liste av filmer som er nevt:

 

- The Beast (miniserie)

- Open Water

- Shark Attack 1-3

- Octopus 1-2

- Deep Blue Sea

- Dark Waters

- The Abyss

- Sphere

- The Creature from the Black Lagoon

- Deep Star Six

- Deep Rising

- Leviathan

- 20000 Leagues Under the Sea

- Dagon

- Call Of Cthulhu

- The Faculty

- Moby Dick

- Megalodon

- Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

- Frankenfish

- The Cave

- Placid Lake

- Creature (miniserie)

- Gwoemul / The Host

- Surface (serie)

- The Blue Planet - The Deep (BBC serie)

- The Deep

- Anaconda 1-2

- Crocodile 1-2

- Razorback

- Piranha

- Jaws 1-4

- Boa vs. Python

- Python

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Beast. Ble sendt som miniserie på tre eller fire deler på tvnorge for en god stund siden. Handler om en kjempeblekksprut og er temmelig bra, om jeg ikke husker helt feil.

 

Open Water - lavbudsjettshaifilm. Har ikke sett den, men har sett veldig varierende kritikker.

 

Videre har du Shark Attack 1, 2 og 3. Disse kan kvalitetsmessig sammenlignes med de siste haisommerfilmene. I samme gata finnes også "Octopus" og "Octopus II". Det finnes en samlepakke med mange av disse filmene, ved navn "Creature Features". Så etter den for en stund siden. Tror den finnes på Amazon.

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Deep Blue Sea - Drittfilm på havets dyp med stort budsjett og Samuel L Jackson. Og superintelligente haier.

 

Dark Waters - Nesten Deep Blue Sea, men totalt uten budsjett, og med Loranzo Lamas. Lastet ned ved feiltagelse, siden navnet ligner en japansk horrorfilm. Diskutabelt mer underholdende enn Deep Blue Sea, mest av alt fordi den er så dårlig at den kan være moro.

 

The Abyss - James Cameron sin undervannsaliens film, med litt for mye kvasifilosofisk tull.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Jo det er en film som jeg ikke helt husker navnet på tror det var noe med 'deep', handler om noen sjømonstere som angriper et cruiseskip, som jeg syns var bra.

 

 

også var det en annen film jeg heller ikke husker navnet på tror det var en miniserie, handlet om en sånn mutert hai\delfin.

 

kanskje noen andre som husker navnet på dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
The Creature from the Black Lagoon er rimelig rå, selv om vannet han farer i ikke er så dypt.

7789369[/snapback]

 

Har du sett etterfølgerene av den filmen? "Revenge of the Creature" og "The Creature Walks Among Us"?

 

Snip

7789542[/snapback]

 

Si ifra hvis du kommer på navnene ;)

Lenke til kommentar

Dagon glemte jeg helt. Basert på Lovecrafts historier. Relativt bra for Lovecraft film å være. Propfull av alt undersjøisk og monstruøst. Burde absolutt være det du leter etter.

 

Call Of Cthulhu ble fanlaget stumfilm, og den er faktisk veldig bra. Med undersjøisk monster der også. I svart\hvitt. Anbefales sterkt.

 

The Faculty er en collegehorrortypefilm, av Roberto Rodriguez, og hvis jeg ikke husker feil så har monsteret mye med vann å gjøre.

Lenke til kommentar
Dagon glemte jeg helt. Basert på Lovecrafts historier. Relativt bra for Lovecraft film å være. Propfull av alt undersjøisk og monstruøst. Burde absolutt være det du leter etter.

7790281[/snapback]

 

Hold deg unna denne drittfilmen. Så den for en ganske god stund siden, og jeg tror jeg har listet den opp som det største makkverket jeg har sett dette århundret.

Lenke til kommentar
Hold deg unna denne drittfilmen. Så den for en ganske god stund siden, og jeg tror jeg har listet den opp som det største makkverket jeg har sett dette århundret.

7791044[/snapback]

To ting du tydeligvis har gått glipp av:

 

Det er ikke så nøye om det er dritt filmer

7788827[/snapback]

 

Relativt bra for Lovecraft film å være.

7790281[/snapback]

 

OK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...